در تعاونی سازی محله همت آباد اصفهان الگو شده چرا که در این محله کار اصولی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 08 December 2022

قائم مقام وزیر کشور در امور محرومیت زدایی در نشست قرارگاه محرومیت زدایی و توانمندسازی استان اصفهان که با محوریت و دستور کار «طرح ۲۰۲۰ محله کم برخوردار (توسعه اجتماع محور)» تشکیل شد، گفت: این طرح از یک نقطه آتش به اختیار در جریان یک بازدید با گروهی جهادی در تهران شروع شد.

آقامحمدی افزود: دیدن صحنه‌های این بازدید میدانی جرقه‌ای برای تهیه و تدوین طرح ۲۰۲۰ محله کم برخوردار (توسعه اجتماع محور) را ایجاد کرد.

وی گفت: این طرح پس از کسب تجارب و ایده کارشناسان متعدد پس از ۸۰ جلسه آماده شد و نهایتاً به دو جمع بندی رسیدیم؛ نخستاینکه دستگاه‌ها را با یکدیگر هماهنگ کنیم و در مرحله بعد نیاز مردم را شناسایی و اولویت بندی کنیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور محرومیت زدایی افزود: برای شروع فعالیت ابتدا مناطق مختلف را طبقه بندی کردیم تا با یک برنامه مشخص و کارشناسی این حوزه را ساماندهی کنیم.

آقامحمدی با اشاره به وجود ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور، گفت: از این تعداد در اصفهان ۸۵ محله کمتر برخوردار وجود دارد که ۱۵ محله در شهرستان کاشان و باقی در سایر شهرستان‌های استان است.

وی افزود: برای ساماندهی این محلات براساس این طرح اقدامات موثری در حوزه‌های مسکن، بیمه سلامت، تغذیه، تحصیل و ورزش انجام می‌شود واعتبارات برای هر دستگاهی به صورت درون سازمانی دیده شده و نهاد‌های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز دخیل می‌شوند.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه در این طرح ظرفیت جوانان به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته شده، گفت: در تعاونی سازی محله همت آباد اصفهان را الگو قرار داده ایم، زیرا در این محله کار اصولی انجام شده است و یک تیم برای بررسی و شاخص قرار دادن اصول به کار رفته در این محله در نظر گرفته شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار