مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: هدف از اجرای طرح های زراعت چوب رونق اقتصادی تولید چوب و تولید اکسیژن جلوگیری از ریزگرد و گرد و غبارها همچنین ایجاد محیطی شاداب و قابل تفرج برای مردم است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 12 December 2022

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح زراعت چوب در دو منطقه گرمسیری و سردسیری انجام می شود، منطقه گرمسیری با کشت اکالیپتوس و منطقه سردسیری با کشت زراعت صنوبر  از گونه نیگرا است که سالانه توزیع نهال در بین اراضی کشاورزی، شرکت ها و مؤسسات انجام می شود.

وی افزود: زمین ها یا مؤسساتی که منابع آبی دارند
درخواست خود را به منابع طبیعی برای تنفس در جنگل ها و جلوگیری از قطع احشا همچنین رونق کارخانه های داخل کشور به خصوص استان کرمانشاه به منابع طبیعی ارسال می کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به کسب مقام سومی استان در بحث زراعت چوب در کشور، تصریح کرد: هدف منابع طبیعی توسعه بیشتر است و امسال هم بر اساس برنامه ریزی ها قصد داریم گ چنانچه اعتبارات لازم را بگیریم، با مشارکت شرکت پیوند بیستون با حدود400 هکتار دیگر به سهم اکالیپتوس شهرستان قصر شیرین و 100 هکتار هم به صورت متفرقه اصافه کنیم.

کولانی هدف از اجرای این طرح ها را رونق اقتصادی تولید چوب و تولید اکسیژن جلوگیری از ریزگرد و گرد و غبارها همچنین ایجاد محیطی شاداب و قابل تفرج برای مردم دانست و تاکید کرد: بیشترین موضوع ما استحصال چوب در اراضی زراعی است که بتواند کارخانجات را تامین کند و تنفسی برای جنگل ها باشد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار