نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تمام نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها در نهادینه شدن فرهنگ عاشورا، سهم داشته و در قبال این موضوع مسئول هستند.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 08 October 2015
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تمام نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها در نهادینه شدن فرهنگ عاشورا، سهم داشته و در قبال این موضوع مسئول هستند.

منطقه فارس، سیدحسین ذوالانوار در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی باید منجر به نهادینه شدن فرهنگ قیام و شهادت در سطح جامعه شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به چنین نقطه‌ای، لازم است همه ارگان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و غیر فرهنگی احساس تکلیف کنند.

ذوالانوار گفت: واقعه عاشورا محصور به زمان خاصی نیست و آنچه از آن با عنوان تقابل خونین جبهه حق و جبهه باطل یاد می‌شود، در زمان حاضر نیز وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه که به عنوان خروجی از چنین همایش‌هایی انتظار است، نهادینه ساختن این باور است که اساسا چگونه می‌شود در جامعه اسلامی، نواده مصلح و نزدیکترین شخص به پیامبر اسلام این‌چنین مظلومانه مورد هجمه قرار گیرد و مظلومانه به شهادت برسد؟

وی در ادامه گفت: بررسی و تبیین علل واقعه عاشورا برای نسل‌های جوان و بلکه آحاد جامعه، می‌تواند از وقوع مجدد آن در عصر حاضر جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز همچنین تصریح کرد: در حال حاضر، اگر نسبت به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب از جانب خواص و یا عموم مردم غفلتی انجام شود، این احتمال که مجددا حکومت اسلامی و ولی فقیه که نایب امام در عصر حاضر است، مورد هجمه همه جانبه قرار گیرد، بسیار وجود دارد.

ذوالانوار گفت: وظیفه ما این است که حسین و یزید زمان خود را بشناسیم، نسبت به مجاهدین و قاعدین زمان بصیرت پیدا کنیم و بدانیم که پیرغلامان امام حسین (ع) باید به مقتضیات و وقایع روز آگاهی کامل داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرهگ عاشورایی باید نهادینه شود و پیر غلامان امام حسین(ع) به عنوان پرچمدار این عرصه باید تمام توان خود را برای نهادینه کردن این فرهنگ در تمام سطوح جامعه به کار گیرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار