سرمربی تیم کانوپولو اصفهان خبرداد:
تابناک: سرمربی تیم کانوپولو اصفهان گفت: انبوه‌سازی دستگاه شبیه‌ساز قایقرانی در دستور کار ما قرار دارد اما برای نمونه‌های بعدی در ابعاد کوچکتری ساخته شده و اشکالات نمونه اول برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ 26 January 2015
به گزارش تابناک ابوذر قاضی‌عسگر امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کانوپولو رشته‌ای است که علاقه‌مندان زیادی دارد و استان اصفهان جزء پیشگامان این رشته در کشور بوده و تا به امروز ملی‌پوشان زیادی را به ورزش ایران معرفی کرده است.

وی افزود: در مسابقات جهانی فرانسه که رتبه سومی را کسب کردیم، این مسئله را شاهد بودیم که ورزشکاران ما در رشته قایقرانی علاقه و استعداد زیادی دارند و به همین علت ما به این فکر افتادیم که برای ارتقای سطح کیفی دستگاهی شبیه‌‌ساز را طراحی و تولید کنیم.

سرمربی تیم کانوپولو اصفهان با اشاره به شرایط دستگاه شبیه‌ساز قایقرانی تصریح کرد: این دستگاه از یک قایق کنترلی تشکیل شده که توسط مربی کنترل می‌شود و دروازه‌ای که دو نوع سنسور در آن به کار برده شده است.

وی ادامه داد: یکی از سنسورها که جلوتر از خط دروازه نصب شده، سرعت توپ بازیکن را می‌‌سنجد و سنسور دوم که درون دروازه قرار گرفته است، مکانی را برای هدف‌گیری بازیکن تعیین می‌کند.

قاضی عسگر با بیان اینکه کانوپولو اصفهان با مشکل خشکی زاینده رود و نبود استخر اختصاصی برای این رشته مواجه است، تاکید کرد: به دلیل دور بودن بازیکنان از مربی، مربیان نمی‌توانند به خوبی اشتباهات و نقاط ضعف را مشاهده و گوشزد کنند، در حالی که با این دستگاه بازیکن در کنار مربی قرار گرفته و مربی می‌تواند کوچک‌ترین نکات را به بازیکن بگوید.

*دستگاه شبیه‌ساز قایقرانی کاملاً بومی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک نمونه با حمایت یک شرکت خصوصی ساخته شده که با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان رونمایی شد، افزود: ساخت و اختراع این دستگاه کاملا بومی بوده و نخستین بار در ایران ساخته شده و هیچ کشوری این دستگاه را در اختیار ندارد.

سرمربی تیم کانوپولو گفت: دستگاه شبیه‌ساز نمی‌تواند به طور کامل تمرینات داخل آب را پشتیبانی کند اما حدود 60 یا 70 درصد تمرینات را در بر گرفته و برای رفع مشکلات فردی و تکنیکی ورزشکاران مفید است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار