نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان گفت: نگاه جامع نگری در ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیست و هرکدام به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 12 December 2022

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بحث آب، هوا و محیط زیست را از جمله مهمترین مشکلات استان اصفهان بیان کرد و گفت: همواره استان اصفهان در رتبه‌های نخست کشور در پرداخت و واریز مالیات به خزانه کشوری بوده، ولی در طول سالیان گذشته از اجرای طرح‌های مرتبط با آب محروم مانده است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان و نمایندگان مجلس اصفهان را استانی برخوردار تصور می‌کنند گفت: اصفهان در زمینه‌های متعدد، چون مردمان دلاور، ولایت مدار، شهید پرور، قانع و منابع طبیعی خدادادی برخوردار است، ولی مشکل آب نقیصه بزرگ استان بوده که تاکنون حل نشده است.
عضو شورای عالی آب استان با بیان اینکه بار‌ها در جلسات متعدد بر ایجاد سد برای تونل سوم بهشت آباد تاکید شده افزود: برای کاربردی شدن این تونل که در دو دهه گذشته وقت و هزینه‌های زیاد هم صرف شده است، باید سد احداث شود و این مهم تا به امروز محقق نشده است.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: بهسازی بستر رودخانه زاینده رود اقدام دیگری است که بار‌ها تاکید و پیشنهاد شده که شهرداری‌های مسیر زاینده رود با مهندسی و تدبیر فنی می‌توانند مکان‌های تفریحی سالمی را در کنار مسیر زاینده رود برای مردم احداث کنند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات متعدد زیست محیطی اصفهان گفت: خشکی تالاب گاوخونی، آلایندگی هوا، کاهش نزولات آسمانی و بحث مهم فرونشست زمین از آن جمله است.
وی با اشاره به اینکه برای حل یک مشکل، مشکلی دیگر ایجاد کردن، راهکار نهایی نیست گفت: به عنوان مثال بستن در‌های صنایع به بهانه کاهش آلودگی هوا و بیکار کردن هزاران کارگر راهکار و تدبیر نیست و به همان اندازه که هوای پاک لازم داریم، به تولید نیز نیازمندیم.
در ابتدای این دیدار عبدالحمید محمدی ده آبادی مدیرکل منابع طبیعی استان با ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل و مشکلات و چالش‌های پیش رو، آب را مهمترین مشکل استان بیان کرد و گفت: فرونشست زمین دشت اصفهان و برخوردار از شدید‌ترین فرونشست‌های کشور، خشک شدن زاینده رود و مزارع متعدد استان، کاهش بارش باران، آلایندگی شدید هوای اصفهان از نشانه‌های این ادعا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار