رییس سازمان حفاظت محیط زیست؛
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت : استان ایلام نیازمند اعتبار ویژه برای مهار گرد و غبار است که برای مقابله با کانون های داخلی اعتبار ملی به استان اختصاص می یابد.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 15 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلاجقه افزود : هرچند منابع طبیعی و آبخیزداری برنامه هایی با هدف مقابله با ریزگردها را در منطقه کولگ اجرایی کرده اما با توجه به وسعت منطقه این اقدامات اندک است و محیط زیست نیز باید همسو با طرح های منابع طبیعی اقداماتی نظیر کاشت نهال را انجام دهد تا منشأهای داخلی مهار شود.

وی گفت : منشأ اصلی گرد و غبار استان در شهرستان های دهلران و مهران است و با تعیین استان ایلام به عنوان پایلوت طرح مالچ پاشی و با تعیین ردیف اعتباری کانون های منشأ داخلی در استان، گام هایی برای مهار گرد و غبار برداشته شود.

سلاجقه ادامه داد : استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که همواره تحت تأثیر کانون‌های گرد و غبار از کشور عراق قرار می گیرد که با رایزنی های انجام گرفته با مقامات عراقی و استفاده از فناوری نوین، استفاده از پوشش گیاهی و احداث بادشکن این مشکل به صورت ویژه پیگیری شود.

وی مطرح کرد : بعد از اعلام آمادگی دولت عراق، برای تثبیت کانون های گرد و غبار در این کشور از تکنولوژی جدید خاکپوش که تولید محققان داخل است استفاده خواهد شد و همچنین باتوجه به شرایط اقلیمی عراق از پوشش گیاهی مناسب با جغرافیای این کشور و بادشکن ایجاد می شود./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار