فرمانده سپاه ناحیه ایلام:
فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: در طول 10 سال اخیر مضامین اصلی نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد و توجه به مقوله های اقتصادی است که این امر بیانگر نگاه نافذ ایشان به این حوزه است.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 08 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام،
سرهنگ پاسدار قدرت الله کریمیان روز پنج شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های اجرا شده از سوی سازمان بسیج سازندگی شهرستان ایلام گفت: چشم انداز های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص مسایل اقتصادی می تواند حرکت عمومی کشور را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: دورنما های اعلام شده با محوریت قتصاد از سوی رهبر فرزانه انقلاب می تواند در همه زمان ها و مواقع و با تکیه و استفاده از توان و ظرفیت داخلی  راه گشا و موثر باشد و رعایت مولفه ها و دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: مشکل های اقتصادی راه حل های اقتصادی می طلبد نه نگاه سیاسی و رفع مشکلات اقتصادی موجب شکوفایی جامعه، جذب سرمایه گذاران و در نتیجه سود و ارز آوری می شود و توجه و تکیه به زیرساخت ها، منابع و مواد اولیه و نیروی انسانی داخلی از مهمترین راه های شکوفایی اقتصادی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه کشور ایران از ذخایر و ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف  برای دستیابی به اقتصاد پویا انرژی،نفت و مشتقات نفتی،دانش و علم، کانی- معادن و مواد اولیه، نیروی جوان و تحصیل کرده،نقدینگی موثر، بازار مصرف گسترده داخلی و خارجی و... برخوردار است و تنها باید این پتانسیل ها را با مدیریت درست به کارگیری کرد.

کریمیان یادآورشد: از مهمترین دلایل اهمیت اقتصاد مقاومتی دستیابی به اقتصادی شکوفا،پویا و سود آور با ارائه راهکار هایی است که با بهره گیری  و مدیریت درست نقدینگی کلان کشوری رسیدن به اقتصاد سودآور درو از دسترس نیست.

وی گفت: در راستای عملیاتی ساختن منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اصول دوازده گانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی  سپاه ناحیه ایلام با ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی،صنایع تبدیلی،آموزش های فنی و حرفه ای و  کمک به بیماران صعب العلاج فعالیت گسترده دارد.

 وی برخی از اهداف ورود بسیج سازندگی به طرح های اقتصاد مقاومتی را غنی سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان،کمک به دولت در پایین آوردن هزینه ها،ترویج فرهنگ کار و تلاش و مبارزه با تهاجم فرهنگی، کمک به دولت برای پایین امدن هزینه ها، تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان و ایجاد شور و نشاط در انها برای ورود به مشارکت های گروهی، مهارت آموزی و تمرین برای مشارکت در امور گروهی، عنوان کرد.

فرمانده ناحیه ایلام افزود: طرح های اقتصاد مقاومتی دارای ویژگی های متعددی چون کوتاه مدت، فراگیر و زود بازده،ماندگار، عدم پیچیدگی،عدم نیاز به تخصص پیچیده و همه گیربودن است و به نوعی مسوولان را وادار به حمایت از این طرح ها می کند.

وی با اشاره به برخی اقدام های بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایلام ادامه داد: در سال 94 از مجموع هشت عنوان طرح اقتصاد مقاومتی شامل طرح هایی چون تولید و پرورش مرغ محلی ، گاوداری، بلدرچین، زنبور عسل، کشت و تولید گیاهان دارویی، دام سبک  در قالب 22 طرح و با اعتبار 2 میلیارد و 110 میلیون ریال با اعطای وام های 70 تا 130 میلیون ریال به متقاضیان با اشتغال زایی بیش از 100 نفر ایجاد شد.

وی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی نیز اظهار کرد: در سال جاری سه عنوان طرح فراوری لبنیات،ترشی و شوریجات، مربا و شربت برای نخستین بار ابلاغ شد که در این راستا 10 طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال و اشتغال زایی 50 نفر ایجادشده است.

وی در حوزه طرح های محرومیت زدایی هم گفت: ساخت شش باب مسجد با صرف اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و سه باب غسالخانه با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون ریال احداث شده است.

کریمیان با ورود به حوزه کمک به بیماران صعب العلاج افزود: اعتبار این حوزه 90 میلیون ریال بود که به صورت بلا عوض به 25 نفر بیمار و پنج خانوار نیازمند پرداخت شد.

وی یادآورشد: این روند  و رویکرد با شتاب و مدیریت بهتری با کمیت و کیفیت بیشتر در شش ماه دوم سال نیز ادامه دارد ودر قالب هفت عنوان طرح تعداد 46 پروژه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: عمده مشکل اقتصادی در استان و کشور ضعف در فرهنگ و تلاش و کار است و عزم و اراده برای تلاش و درآمد زایی اندک است و افراد باید برای فعالیت خود ارزش قایل شوند.

در ادامه خبرنگاران از دو طرح اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی شامل تولید و پرورش بلدرچین با شش هزار قطعه بلدرچین تخم گذار، گوشتی همراه با جوجه ریزی در حاشیه شهر ایلام و نیز طرح محرومیت زدایی ساخت مسجد و پایگاه مقاومت بیسج روستای چغاکبود بخش چوار دیدار کردند. / ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار