معاون خدمات شهری شهرداری قم از برنامه‌ریزی و آماده‌باش کامل در صورت بروز بارندگی‌های احتمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 17 December 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی اصفهانیان مقدم اظهار کرد:در راستای پیشگیری از آب‌گرفتگی‌های احتمالی در سطح مناطق هشت‌گانه  جلسات متعدد آسیب‌شناسی برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی با حضور شهرداران، معاونین محترم فنی و خدمات شهری مناطق هشت‌گانه برگزار شده است.

او افزود: ضمن شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و آبگیر در سطح هر منطقه، اقدامات فنی لازم برای مرتفع ساختن آن‌ها به عمل آمده است که درمجموع ۱۶۸ نقطه شناسایی که تاکنون بیش از ۱۳۹ مورد از آنان مرتفع شده است.

مـعاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکنون لایروبی ۳ هزار و ۶۰۰ مترمکعب از انهار اصلی در سطح مناطق هشت‌گانه شهر قم با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال انجام‌شده است، گفت: از شهروندان درخواست داریم از ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی در انهار سطح معابر خودداری کرده تا شاهد آب‌گرفتگی و پس‌زدگی آب در سطح معابر نباشیم و در زمان بارندگی و نزولات آسمانی همراهی و مشارکت لازم را با عوامل خدمات شهری و خادمین شهر داشته باشند.

او ادامه داد: در سطح شبکه معابر مناطق هشت‌گانه بیش از پنج هزار حلقه چاه جذبی خصوصاً شبکه معابر فرعی و بافت‌های فرسوده شهری وجود دارد که اطلاعات آن‌ها به‌روز و پلاک گذاری شده‌اند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز بیش از ۱۶۲ حلقه چاه جذبی بااعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال حفر شده است که نظارت و پایش آنان به‌طور مستمر توسط عوامل خدمات شهری صورت می‌گیرد.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ نفر از نیرو‌های خدماتی و فضای سبز در سطح مناطق هشت‌گانه و بخش‌های مختلف شهرداری در زمان بارندگی درگیر عملیات و پیشگیری از بروز مشکل و رفع آب‌گرفتگی‌ها هستند تصریح کرد: به‌منظور بروز رسانی تجهیزات، بازدید‌های مستمر از پمپ‌های مکنده، سپتیک‌ها و زیرگذر‌ها صورت گرفته و عیوب احتمالی آنان رفع شده است.

او عنوان کرد: در زمان بارندگی تعداد ۲۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری که عمدتاً ماشین‌آلات اختصاصی مربوط به بخش رفع آب‌گرفتگی هستند در سطح شهر و مناطق شهری به‌صورت آماده‌باش پیش‌بینی‌شده است که برخی از این ماشین‌آلات در صورت تشدید آب‌گرفتگی به‌صورت پشتیبان در نقاط بحرانی حاضر می‌شوند.

معاون شهردار قم با تأکید بر آماده‌سازی ۱۲ دستگاه الکتروپمپ و ۱۰ دستگاه تانکر مکنده برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح مناطق هشت‌گانه از پیش‌بینی تمهیدات لازم در بلوار شهید سلیمانی خبر داد.

او افزود: برنامه‌ریزی لازم برای مسدود کردن کلیه ورودی‌های بلوار شهید سلیمانی به علت احتمال وقوع سیلاب هنگام بارندگی‌ها بر اساس شرایط خاص و بحرانی انجام شده است.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: اعتبار تخصیص‌یافته به پروژه‌های آب‌های سطحی در سطح مناطق هشت‌گانه میزان ۲۸۴ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در خاتمه نقاط بحرانی پیراشهری را مورد توجه قرار داد و گفت: حوضه آبریز در بالادست پردیسان، کوه دوبرادران، کوه یزدان، کوه امام‌زاده حسن و… از جمله نقاط بحرانی و حادثه‌خیز در زمینهٔ بروز سیلاب هستند که تمهیدات لازم در این راستا مستلزم پیگیری و اجرا‌های پروژه‌های فنی و آبخیزداری توسط سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای پیشگیری از بروز سیلاب و آب‌گرفتگی‌های احتمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار