درحال حاضر ۲۰ کارخانه تولید خوراک دام در استان مشغول فعالیت هستند
کد خبر: ۱۰۸۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 19 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مسعود احمدی حاجی در جلسه کارگروه نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ مورد نظارت و پایش از کارخانجات تولید خوراک دام مازندران توسط اکیپ بازرسی استان انجام و ۴۰ نمونه کنسانتره تولیدی از سوی این کارخانجات به آزمایشگاه ارسال شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ هزار و ۸۷ تن نهاده دامی به استان تخصیص داده و توزیع شد، افزود: از این مقدار، ۴۲ هزار و ۳۷۰ تن کنسانتره، ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن ذرت، ۶ هزار و ۷۰۰ تن جو و ۵۸ هزار و ۱۱۷ تن سبوس بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار تن کنسانتره دام در استان در حال توزیع است، گفت: سال گذشته ۱۷۷ هزار و ۵۹۰ تن کنساتنره توسط کارخانجات خوراک دام در استان تولید و به دامداران توزیع شد.

احمدی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۰ کارخانه تولید خوراک دام در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: ملاک شناسایی، تخصیص و توزیع نهاده‌های دامی به دامداران، هویت گذاری و پلاک کوبی دام هاست.

او  با بیان اینکه ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، گفت: سال گذشته ۶۷۵ هزار و ۸۸۰ تن شیر خام و ۷۰ هزار و ۵۹۳ تن گوشت قرمز در استان تولید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار