سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: برای تامین برق اصفهان ناچار به استفاده از مازوت هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 19 December 2022

سید محمد رضا نوحی با اشاره به اینکه ۱۱ نیروگاه برق در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری زیر پوشش شرکت برق منطقه‌ای اصفهان قرار دارد گفت: از این تعداد نیروگاه‌های کارون ۴، کوهرنگ و سد زاینده رود آبی و مابقی نیروگاه‌ها از سوخت گاز استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه نیروگاه شهید منتظری تنها نیروگاه در استان اصفهان است که قابلیت تولید برق با سوخت مازوت را دارد افزود: در سطح کشور علاوه بر این نیروگاه، نیروگاه‌های سهند آذربایجان، شازند اراک و منتظر القائم تهران نیز این قابلیت را دارد که در حال حاضر سوخت مازوت مصرف می‌کنند.
سخنگوی صنعت برق استان با اشاره به اینکه در حال حاضر با اولویت گاز رسانی به مناطق سردسیر کشور، مصرف گاز در صنایع محدود شده است گفت: این محدودیت در تأمین گاز باعث خروج برخی از واحد‌های نیروگاهی از مدار تولید شده که بسته به زمان و محدودیت تأمین گاز، تعدادی از این واحد‌ها سوخت مازوت مصرف می‌کنند.
نوحی افزود: در حال حاضر ۶ واحد از ۸ واحد تولید برق نیروگاه شهید منتظری فعال است و ۲ واحد نیز به دلیل تعمیرات اساسی تا پایان سال خاموش است.
وی تولید برق در ساعت ۱۷ و ۳۳ دقیقه دیروز نیروگاه‌های اصفهان را سه هزار و ۳۶۸ مگاوات اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مصرف برق اصفهان چهار هزار و ۹۸۲ مگاوات بود، هزار و ۶۱۴ مگاوات نیز از شبکه سراسری وارد شبکه برق استان اصفهان شد.
نوحی با بیان اینکه در حال حاضر واحد یک، ۲ و ۵ نیروگاه اصفهان از مدار خارج شده در خصوص پیشنهاد محیط زیست برای تعطیلی نیروگاه به دلیل مازوت‌سوزی و تأمین برق از شبکه سراسری گفت: تأمین برق کشور با احتساب نیروگاه‌های دارای قابلیت تولید با سوخت مازوت محاسبه می‌شود.
نیروگاه شهید منتظری اصفهان با هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی در مجموع هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که با توجه به تعمیرات اساسی دو واحد این نیروگاه، شش واحد باقی مانده در صورت محدودیت گاز، باید از سوخت مازوت استفاده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم با اشاره به اینکه استمرار فعالیت نیروگاه‌ها در حوزه تأمین انرژی در زمره تصمیمات ملی است گفت: مصرف مازوت نیروگاه‌ها از تهران مدیریت می‌شود و حل این چالش، موضوعی چندوجهی و مستلزم همکاری، حمایت و پیگیری بخش‌های مختلف از جمله نمایندگان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو است.
منصور شیشه فروش با اشاره به استفاده نیروگاه شهید منتظری اصفهان از سوخت مازوت در روز‌های اخیر گفت: مسئولان استان همچون سایر شهروندان مخالف مازوت سوزی در نیروگاه هستند و ضمن تشدید پایش‌ها و اقدامات نظارتی به منظورکاهش فعالیت و یا توقف کامل منابع آلاینده هوا، از ماه‌ها قبل پیگیری‌هایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار