با هدف توسعه مشاغل سبز ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 08 October 2015

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم تبادل این تفاهم نامه مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه این مجموعه تفاهم نامه هایی در سطح ملی و استانی با دستگاه های اجرایی مختلف دارد، تصریح کرد: این تفاهم نامه ها به تناسب شرح وظایف و خدمات زمینه اجرای برنامه های مشترک را تسهیل می سازد.

سید رضا موسوی با یادآوری انعقاد تفاهم نامه با ادارات آب منطقه ای استان و پارک علم و فناوری از انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کار با هدف توسعه مشاغل سبز در راستای اهداف توسعه پایدار خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست با توجه به بحران های موجود نگرش پیشگیرانه به جد دنبال می شود، اضافه کرد: پیشگیری به مراتب هزینه و تبعات کمتری در بر دارد و امکان پذیرتر است و بر همین اساس هرگونه طرح و ایده ای در این راستا مورد استقبال خواهد بود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با تاکید به اینکه توسعه و اشتغال با زیان های زیست محیطی پذیرفته نیست، متذکر شد: هر گونه نگرش اقتصادی باید با مباحث بوم شناسی تلفیق شود چرا که در غیر این صورت خروجی مطلوبی نخواهد داشت.

موسوی تفاهم نامه مشترک با اداره کار را در راستای احیا و توسعه ضروریات زیست محیطی در حوزه کسب و کار دانست و تصریح کرد: از جمله شناسایی واحدهایی که الزامات زیست محیطی را در مراحل پیش از تولید، حین تولید و پس از تولید دنبال می کنند پیگیری می شود.

وی تاکید دارد که در واقع در این بررسی هدف این است که مشخص شود شغل یا خدمت خاص مولفه ها و استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کند یا نه و به موضوع سلامت نیروی انسانی در محیط کار که بیشتر به بهداشت کار متمرکز است به صورت ضمنی توجه می شود یا خیر.

به گفته مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان به منظور شناسایی مشاغل سبز قرار است جلسات کارشناسی مشترک با اداره کار برگزار شده و علاوه بر آن نسبت به آموزش الزامات زیست محیطی به صاحبان صنایع و استفاده از پتانسیل های بالقوه نیز اقدام شود.

موسوی افزود: بعد از احصای تمامی نتایج می توان متناسب با امکانات برنامه های مشترکی اجرا کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار