نشست نوجوانان نصف جهان با مسئولان شهری با بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها در اداره امور شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 03 December 2022

شهردار اصفهان در نشست بی‌واسطه نوجوانان نصف جهان با مسئولان شهری اظهار کرد: صحبت‌های نوجوانان، دغدغه‌های این نسل است و می‌توان بسیاری از موارد را از زاویه دید و نگاه آن‌ها شنید.

علی قاسم زاده در پاسخ به دغدغه یکی از نوجوانان در خصوص لزوم کاهش سن کسب مجوزها و واگذاری بسیاری از امکانات به نوجوانان بیان کرد: تحقیق کنید و سنی را پیشنهاد دهید. مسیر این موضوع از مجلس و تصمیم‌گیران کلان کشور می گذرد، اما می‌تواند پیشنهاد آن از این جا شکل بگیرد.

وی ادامه داد: این مساله در حوزه قانون گذاری است. برخی معتقدند سن بلوغ را باید درنظر گرفت اما حقوق دانان معتقدند ۱۸ سالگی سن واگذاری امکانات به نوجوانان است. می‌توان جلسه‌ای با نمایندگان مجلس پیش بینی شود و در آن جلسه براساس مستندات از پیش تعیین شده از نظر خود دفاع کنید.

شهردار اصفهان در خصوص دغدغه یکی از نوجوانان درباره لزوم میدان دادن بیشتر به این قشر، افزود: رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند، شما نوجوانان بودید که سرود سلام فرمانده را خواندید، خود شما به میدان بیایید و ما در حوزه مدیریت شهری راه را برای شما نوجوانان باز می‌کنیم.

قاسم زاده در خصوص پویش‌ روز بدون خودرو بیان کرد: اگر به مردم بگوییم از خودرو استفاده نکنید باید قبل از آن حمل و نقل عمومی را سامان بدهیم. ما به دنبال این هستیم زمان انتظار در ایستگاه اتوبوس را به ۵ دقیقه برسانیم. در صورتی که موفق به پیاده سازی اهداف خود در این زمینه شویم می‌توانیم به تحقق شهر پاک امیدوار شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :