مازوت سوزی در صنایع اصفهان تبدیل به ابرچالشی شده که به طور مستقیم سلامت شهروندان را تهدید میکند.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 01 January 2023

تابناک اصفهان: حال اصفهان خوب نیست؛ این روزها در مورد هر موضوعی که برای اصفهان شروع به نوشتن کنیم با یک دوربرگردان تندوتیز سر از موضوع مازوت سوزی درمی‌آوریم.

تا پیش‌ازاین خودروها متهم ردیف اول آلودگی هوا شناخته می‌شد که سروکله مازوت هم به جمع متهمان آلایندگی اضافه شده است.

مازوت سوزی که ابر چالش اصفهان یعنی هوای آلوده را بغرنج‌تر از همیشه کرده بارها توسط مسئولان موضوع مازوت سوزی در اصفهان به شدیدترین شکل ممکن تکذیب می‌شد؛ اما به نظر می‌رسد آنها هم در شرایط فوق اضطرار فعلی راهی جز پذیرش این موضوع را ندارند.

نوشتن در مورد اینکه دورتادور اصفهان را نیروگاه و صنایع آلاینده گرفته است موضوع جدیدی نیست؛ اما همین موضوع پرتکرار تهدیدکننده جان میلیون‌ها اصفهانی است که هر روز هوای آلوده ناشی از فعالیت صنایع با مازوت را استنشاق می‌کنند.

تصمیم‌گیری در مورداستفاده از مازوت در نیروگاه و صنایع اصفهان خارج از مرزهای این استان رقم می‌خورد این در حالی است که اصفهانی‌ها چشم‌به‌راه حرکتی از سوی نمایندگان خود در خانه ملت دارند؛ اما به نظر می‌رسد حرکتی نجات‌دهنده از سوی آنها در ارسال تذکری مکتوب به وزیر نیرو خلاصه می‌شود و رسیدگی به این موضوع را خارج از حوزه مسئولیت خود می‌دانند.

سلامت و حیاط مردمی که هر روز بر تعداد آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌ها می‌افزاید به‌مراتب ارزشی بالاتر از فعالیت صنایعی دارد که ضایعات سوزی را در اولویت خود قرار داده است.

مازوت بسیار جدی‌تر از همیشه و بی‌رحمانه‌تر از سایر آلاینده‌ها سلامتی همه اقشار جامعه را هدف قرار داده است.

تحقیقات نشان داده است که آلودگی هوا با تغییر باکتری‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد.

این امر می‌تواند تأثیر شدیدی بر سیستم تنفسی داشته باشد، زیرا باکتری‌ها ممکن است از طریق سیستم تنفسی وارد بدن شوند.

اگر غلظت آلاینده‌های خارجی زیاد باشد، علائم ممکن است شدید شود و اگر فرد برای مدت طولانی‌تری خود را در معرض آلاینده‌ها یا محیط‌های آلوده قرار دهد، ممکن است به بیماری‌های تنفسی و حملات قلبی مبتلا شود.

فراموش نکنیم با موج جدید کرونا روبرو هستیم و تداخل این دو چالش با یکدیگر می‌تواند خطری به‌مراتب سهمگین‌تری را به دنبال داشته باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار