مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از توزیع بیش از ۵۳ میلیون لیتر انواع مواد سوختی در مناطق روستایی استان تا پایان آذر امسال خبر داد و گفت: این مواد سوختی شامل نفت گاز ۴۰ میلیون لیتر، نفت سفید بیش از ۱۲ میلیون لیتر، بنزین ۸۰۰ هزار لیتر و گاز مایع ۱۰۰ هزار کیلوگرم است.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 03 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ایرج صفایی» با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و زمستان و اینکه این مقدار به طور قطع افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: این میزان مواد سوختی در مناطق روستایی و سخت گذر استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ واحد فعال توزیع مواد سوختی متعلق به شبکه تعاون روستایی در اقصی نقاط استان در حال خدمت رسانی است و جمعیت ۹۰۰ هزار نفری روستایی در سطح استان را پوشش می‌دهند.

صفایی اضافه کرد: بیش‌ از ۵۰ درصد سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در استان کرمانشاه را نیز شبکه تعاون روستایی استان تأمین می کند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به خدمات رسانی به کشاورزان و روستاییان به عنوان یکی از مهمترین وظایف سازمان تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: با اتحاد و تعامل شرکت‌های تعاونی روستایی اقدامات خوبی برای حمایت از کشاورزان و روستاییان در استان در حال انجام است.

صفایی مهمترین رسالت شبکه تعاون روستایی را ارائه خدمات به روستاییان و اعضای تشکل‌های تحت پوشش در چارچوب اهداف و اساسنامه‌ تعاونی‌ها عنوان کرد و افزود: سعی تعاونی های روستایی این است که خدمات‌رسانی مطلوبی را برای ترغیب روستاییان به ماندگاری در روستاها داشته و با خدمات رسانی به اعضا و روستاییان نقش بسزایی در مهاجرت معکوس را ایفا نمایند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه از فعالیت ۲۶۴ واحد تعاونی روستایی در استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان معادل ۲۰۰ هزار نفر عضو واحدهای تعاونی روستایی هستند.

صفایی اضافه کرد: شرکت تعاونی روستایی ۳۰۰ واحد فروش محصولات نفت روستایی با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت، ۱۹ شرکت تعاونی مصرف ، چهار واحد مرکز فنآوری بذر، ۲ واحد کارخانه ذرت خشک کنی، یک کارخانه نایلون تلکس، ۲ واحد نمایندگی ماشین آلات کشاورزی، یک واحد بسته بندی، ۹ واحد عرضه مستقیم محصولات و ۱۱۲ عرضه محصولات کشاورزی زیرپوشش دارد.

هم اکنون ۶۶۰ هزار و ۳۰۰ مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ مشترک در شهر کرمانشاه قرار دارند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار