سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: به دانش آموزانی که موفق شوند که مصرف خانوار خود را ۱۰ درصد کاهش دهند جوایز نفیسی اهدا خواهد شد؛ همچنین از مدیران و معلمانی که با حسن تدبیر مصرف مدارس خود را کاهش دهند تقدیر می کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 07 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ناصر حسینی» عصر جمعه در نشست انعقاد تفاهم نامه ای با موضوع فرهنگ سازی در رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی سیستم های گرمایشی مابین سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه و مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه افتخار می کنیم که در خدمت جامعه بزرگ فرهنگیان هستیم که تمام داشته ها و آموخته هایمان از وجود آنهاست، اظهار کرد: دست کمک به سمت جامعه فرهنگ ساز فرهنگیان دراز می کنیم و از آنها برای موضوع فرهنگ سازی در مصرف گاز یاری می خواهیم.

وی در دامه به تشریح وضعیت کنونی برخورداری استان از گاز طبیعی پرداخت و اعلام کرد: در حال حاضر از ۳۳ شهر استان کرمانشاه، تنها ۲ شهر ازگله و سومار فاقد گاز هستند که شهر ازگله در سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شود اما شهر سومار به دلیل اینکه خالی از سکنه است قابلیت گازرسانی ندارد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: از ۲ هزار و ۵۴۵ روستای استان کرمانشاه، ۲هزار و ۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که به یک هزار و ۹۰۰ روستا گازرسانی شده و گازرسانی به ۲۴۵ روستا در دست اقدام است و نیز ۹۵ روستا نیز در دست پیمان سپاری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۹/۹ درصد جمعیت شهری و ۸۶/۵ درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اقدامات در دست انجام تا پایان سال آینده استان کرمانشاه، استان سبز اعلام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در استان ۶۶۸ هزار مشترک گاز در بخش های خانگی داریم، گفت: سال قبل ۷۸۱میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شد که امسال با توجه لغو محدودیت های کرونایی پیش بینی می شود به ۹۰۰ میلیون متر مکعب برسد و این یعنی رشد ۱۵ درصدی مصرف، در حالی که تعداد مشترکین فقط سه درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از بهترین جوامعی است که می تواند به ما کمک کند تا یک ماه پیش رو را بدون مشکل جدی سپری کنیم، افزود: ما می خواهیم در راستای فرهنگ سازی به دانش آموزان در خصوص بهینه سازی مصرف آموزش بدهیم و آنان را به عنوان مدیران انرژی معرفی کنیم تا از خانواده هایشان بخواهند درست مصرف کنند.

حسینی در پایان گفت: ما آمادگی داریم موتورخانه تمامی مستحدثات سطح استان را با اولویت مدارس و ساختمان های آموزش و پرورش به صورت رایگان بهینه سازی کنیم که این کار مصرف گاز ساختمان را تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.

لازم به ذکر است سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پروش استان کرمانشاه در این مراسم ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی همه جانبه با شرکت گاز استان در راستای بهینه سازی و رعایت الگوی مصرف، با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی، در مذمت بخشی نگری و جزیره ای عمل کردن سخن گفت و بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان در جهت کاهش مصرف گاز خانواده ها تأکید کرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار