بنابراین ضرورت دارد با احترام به قانون به حاشیه های ایجاد شده پایان داده شود و با ارائه فرصت به شهردار تا پایان سال تحصیلی ،به جای تمرکز بر حاشیه ها به متن عملکرد شهردار معطوف شویم تا بر پایه آن بتوانیم قضاوتی منصفانه بنماییم .
کد خبر: ۱۰۸۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 11 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ،گویاحاشیه های ناتمام شورای شهر و شهردار ایلام به فاز جدیدی وارد شده و دوئل دوگانه قدرت شهردار ،رئیس شورا و استانداری با چهار عضو شورای شهر ،منافع شهروندان و شهر بی کلانتر ایلام را هدف گرفته است .

هرچند با وجود انتقادات چند روز پیش این رسانه از حاشیه تراشی های شورای شهر و برخی اقدامات نسنجیده شهردار دایر بر تمسک به طناب پوسیده عربده کشان مجازی ،همچنان به قانونمندی و حفظ آرامش بین دو ارکان قدرت برای تامین منافع شهروندان اعتقاد داریم. 

اما رویدادهای اخیر شورای شهر بدرستی نشان داد که آنان هرگز قدرت مدیریت بحران را ندارند و هرکدام بر ماهی گیری از آب گل آلود حاشیه ها با هدف تبرئه خود اصرار دارند اما به یقین چرخش اشتباه این قلاب در نهایت چشم شهروندان ایلامی را هدف گرفته است .

چرا که معتقدیم رسانه ای کردن اختلافات و دمیدن  آن در فضای مجازی هر گز راهکار درستی برای فائق آمدن بر مشکلات نیست و از همین منظر است که فقر مدیریت در اوج بحران را در این نمایندگان مردم در پارلمان شهری به وضوح مستنبط بود.

از دریچه همین فقر است که چهار عضو شورای شهر با دستپاچگی  عزل شهردار را با استناد به تخطی وی از مواد ۸۰ و ۹۰ قانون درخصوص اسکان شهردار درمحل فعالیت در بوق فضای مجازی کرده اند.

اما در دگر سو نیز رئیس شورا با تمسک به استفساریه ای که فرماندار بدان استنباط کرده‌اند  یعنی استثنای سکونت در شهر تا پایان سال تحصیلی ،عزل شهردار را غیر قانونی می دانند.

به طور قطع صرفنظر از استفساریه ای که رئیس شورای شهر ایلام با استناد به آن عزل شهردار را غیر قانونی می دانند ،از آنجائیکه مصوبات شورا براساس قانون باید به تایید فرماندار برسد ،و فرماندار نیز این عزل را قانونی نمی دانند، پس باید حق را به رئیس شورای شهر داد .

بنابراین ضرورت دارد با احترام به قانون به حاشیه های ایجاد شده پایان داده شود و با ارائه فرصت به شهردار تا پایان سال تحصیلی ،به جای تمرکز بر حاشیه ها به متن عملکرد شهردار معطوف شویم تا بر پایه آن بتوانیم قضاوتی منصفانه بنماییم .

امروز هر گونه حاشیه سازی یعنی یازی کردن در زمین منفعت سوری هایی که منافع شهروندان ایلام را هدف گرفته اند، از این‌رو ضرورت دارد بخاطر شهروندان ایلامی با احترام به قانون به حاشیه های شکل گرفته پایان دا ه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار