کد خبر: ۱۰۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸ 09 October 2015

مراسم گرامیداشت شهید گمنام دانشگاه قم، شهید ستار یکه زارع روز جمعه در زادگاهش روستای احمد آباد نظرآباد استان البرز با حضور مسوولان، دانشجویان و خانواده معظم شهدا در خانه پدریش برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که مسوولان و دانشجویان دانشگاه قم، قزوین، آذربایجان شرقی و البرز حضور داشتند، مردم شهید پرور شهرستان نظرآباد ضمن دیدار با خانواده معظم این شهید بزرگوار بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

مردم انقلابی نظرآباد البرز و مهمانان قمی و قزوینی با حضور در گلزار شهدای روستای احمدآباد بار دیگر به مقام شامخ امام راحل و شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

در این مراسم معنوی و انقلابی خانواده معظم این شهید از اخلاق و رفتارحسنه ، مبارزات انقلابی ، ولایت مداری این فرزند بسیجی خانواده به رغم سن کمی که داشتند سخن گفتند و از ملت ایران خواستند تا خون در رگ دارند سرباز ولایت باشند.

مادر و پدر این شهید بزرگوار در این آئین گفتند: سال ها ی طولانی چشم انتظار شنیدن خبری از فرزندشان بوده اند که پس از شنیدن این خبر بهشتی بلافاصله وضو گرفته و نماز شکر به جای آوردند و سپاسگذار این لطف بزرگ شدند.

رضا یکه زارع برادر این شهید گرانقدر گفت: رعایت حجاب و عفاف اسلامی در جامعه از توصیه های مهم شهدای گرانقدر از جمله برادر شهیدش به مردم ایران بوده که باید به این مهم توجه خاصی کرد.

وی یادآور شد: شهیدان حرکت در خط ولایت فقیه ، پاسداری از انقلاب و تلاش برای رشد و تعالی کشور را به ما توصیه کردند که دشمنان این

فرماندار نظراباد در این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: شناسایی پیکر پاک این شهید بزرگوار برای ما پیام بیدار باش نسبت به انجام تکالیف اسلامی و انقلابی در مقابل خون پاک شهیدان گرانقدر را به همراه دارد.

حجت اله صادقی افزود: شهدا از ما عمل کردن به وصایای امام راحل را انتظار دارند زیرا هر ایرانی در مقابل دست آوردها و ارزش های اسلامی و انقلابی مسوولیت خطیری را بر عهده دارد.

وی با اشاره به نیاز جامعه ما به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطر نشان شد: شهدا مشعل هدایت گری جامعه اسلامی ایرانند و هر فردی در مسیر راه روشن شده این مشعل گام بر ندارد به بیراهه کشیده می شود.

فرماندار نظرآباد گفت: شهدا با خونشان انقلاب را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کردند که پاسداری از این انقلاب و دین مبین اسلام یکی از وظایف اصلی ما را در برابر دشمنان تشکیل می دهد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهدا نزد خداوند جایگاه ویژه ای دارند زیرا برای دفاع از کشور و ارزش های دین و قرآن راه جهاد را در پیش گرفتند و در این راه از با ارزش ترین دارایی خود در زندگی مایه گذاشتند.

حجت الاسلام مفید کیائی نژاد خاطر نشان شد: امروز ترس دشمن از توانمندی علمی و نظامی ایران نیست بلکه ترس از تفکرات انقلابی و مذهبی مردم ایران دارند چون در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نمی روند.

وی بیان کرد: نوجوانان و جوانان امروز ایران نیاز به آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت دارند تا در برابر هجمه فرهنگی ، ضد دینی و انقلابی دشمنان ایران قاطعانه بایستند و دشمن را در جنگ نرم دشمن شکست دهند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیکر پاک این شهید گمنام که پس از

22 شناسایی شده برای ما پیام ایستادگی ، تبعیت محض از ولایت و توجه به فرهنگ انقلابی و جهادی را در پی دارد.

امام جمعه قزوین در این آئین به ایرنا گفت: شهدا شناسنامه تاریخی - انقلابی ملت ایرانند که یاداوری نام هر یک از این عزیزان برای ما حماسه آفرینی مردم این سرزمین را در برابر ابرقدرت ها و رژیم طاغوت که نوکر آنها بوده تداعی می کند.

حجت الاسلام حسینی افزود: اکنون دشمنان اسلام و انقلاب در کمین کم رنگ کردن ارزش های اسلامی ، دینی و انقلابی در بین مسلمانان جهان به خصوص ملت ایران هستند که باید در برابر این نقشه شوم که بارها رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده اند هوشیار باشیم.

وی بیان کرد:امروز دشمنی ابرقدرت ها به دلیل دستیابی ملت ایران به داتش بومی هسته ای نیست بلکه دشمنی آنان به خاطر اقتدار و تاثیر گذاری کشور ایران در جهان است.

فرمانده سپاه شهرستان نظرآباد هم گفت: اقتدار ، عظمت ، توانمندی علمی ، نظامی ، عمران ، توسعه و ... ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدای گرانقدری چون شهید ستار یکه زارع است که با احراز هویتش پس از 32 سال باز بوی عطر شهادت را در جامعه اسلامی ایران پخش کرد.

سرهنگ پاسدار علی کوه خیل افزود: مردم ایران با نام شهدا احساس تعهد و نیروی دفاع از اسلام ، انقلاب ، وطن و مقدسات را پیدا می کنند در حالی که تحمل این روحیه انقلابی و جهادی برای دشمنان اسلام و انقلاب بسیار دشوار است.

شهید ستار یکه زارع فرزند اسماعیل در 17/ 12/ 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده که در پیکرش در آذرماه سال 91 همزمان با شهادت حضرت رقیه (س) در دانشگاه قم به عنوان شهید گمنام تدفین شد.

شهرستان نظرآباد در 45 کیلومتری غرب کرج مرکز البرز واقع شده که در دوران 8 سال دفاع مقدس 300 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار