استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان برای مصرف مازوت در اصفهان بسیار مقاومت کرد و از ۲ ماه پیش تاکنون نیز پیگیر این چالش و مسائل مربوط به آن هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 15 January 2023

استاندار اصفهان در حاشیه جلسه مدیریت بحران کشور که با حضور وزیر کشور و به صورت ویدیو کنفرانس با استانداران برگزار شد با اشاره به صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: در این راستا واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط با صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی همراهی و همکاری بسیار خوبی را از خود نشان دادند.

سیدرضا مرتضوی افزود:در بخش‌های دیگر از جمله واحد‌های اداری و آموزشی نیز با غیرحضوری شدن آموزش و دورکاری ادارات توانستیم بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در هر شبانه روز کاهش مصرف انرژی را داشته باشیم.

وی با اشاره به دو هزار و ۶۰۰ اخطاریه صادر شده بازرسان شرکت گاز استان گفت: ۳۷۰ مورد به دلیل رعایت نکردن موازین ابلاغی با قطعی گاز مواجه شدند.

استاندار در خصوص مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان، گفت: در فصل سرد سال باتوجه به پدیده وارونگی هوا و محدودیت‌هایی که در بحث سوخت گاز به وجود می‌آید برخی مجموعه‌ها مجبور می‌شوند از سوخت جایگزین مانند گازوئیل و مازوت استفاده کنند که مدیریت استان برای مصرف مازوت در اصفهان بسیار مقاومت کرده و طی دو تا سه ماه درگیر پیگیری‌های این چالش و مسائل مربوط به آن بود.

مرتضوی افزود: در جلسات متعدد با شورای امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت نیرو تقاضا کردیم محدودیت در گاز استان خصوصا گاز نیروگاه شهید محمد منتظری اعمال نشود لیکن از زمانی به بعد اختیار در محدوده تصمیم گیری استان نبود و با تصمیم در سطح ملی، نیروگاه شهید منتظری به اجبار وارد سیکل استفاده از سوخت مازوت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار