مروری بر روزنامه های امروز هجدهم مهر ماه؛
نوزدهم مهر ماه مقارن با سفر 8 روزه مقام عظماي ولايت به استان و کمبود اعتبار سرويس رايگان مدارس و بلاتکليفي تسهيلات تخصيص يافته به سيمان سمنگان در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع افزایش طلاق عاطفی در جامعه پرداخته اند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 10 October 2015
نوزدهم مهر ماه مقارن با سفر 8 روزه مقام عظماي ولايت به استان و کمبود اعتبار سرويس رايگان مدارس و بلاتکليفي تسهيلات تخصيص يافته به سيمان سمنگان در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع افزایش طلاق عاطفی در جامعه  پرداخته اند.

در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های شنبه هجدهم مهر ماه را مرور کنید.


»
روزنامه خراسان شمالی« تیتر یک امروز خود را به موضوع سفر 8 روزه مقام عظماي ولايت به استان اختصاص داده است. خراسان شمالی در این گزارش با تیتر «روز استقبال نمادين از رهبري» می نویسد: سفر 8 روزه مقام عظماي ولايت به استان و ديدار همه اقشار مردم با ايشان، هرگز از خاطره ها نخواهد رفت. حجت الاسلام يعقوبي در سخنانش با اشاره به ويژگي هاي اين سفر ادامه داد: اين سفر در زماني انجام شد که دشمن، ما را در اوج تحريم ها قرار داده بود و هر چه زور داشت، زد تا مردم را در تنگنا قرار دهد و با اين کار گمان مي کرد که استقبال در اين سفر خيلي خوب نباشد.

يعقوبي در ادامه سخنانش می گوید: پس از جريان فتنه، اين دومين سفر بود که رهبري انجام مي دادند و با وجود غبارهاي فتنه که هنوز هم در بعضي از نقاط ذهن ها را پوشانده بود، مردم با حضور پر شکوه خود اين افکار غبار گرفته را زدودند و از سويي رهبر معظم انقلاب به استاني محروم سفر مي کردند که اين استان را از قبل مي شناختند و در ايام جواني به اين استان سفر کرده بودند و با فرهنگ، رسوم و قوميت ها آشنا بودند و روحيه مردم را مي شناختند و نبض استان در دست ايشان بود.

خطيب جمعه بجنورد ضمن گراميداشت این هفته گفت: هفته اي که رهبري در استان بودند، هفته «بصيرت و برکت» نام گذاري شد و از همين جا اعلام مي کنيم که از شنبه تا جمعه آينده هفته بصيرت و برکت در استان آغاز مي شود و بايد اين ايام را گرامي بداريم، در اين سفر مباحثي مطرح شد که در هيچ مکان ديگري کليد نخورده و مطرح نشده بود و يکي از اين مباحث افزايش جمعيت و هشدار مقام معظم رهبري بود که جمعيت کشور در حال پير شدن است و بايد به فکر افزايش آن بود و جمعيت خانواده ها از يک و 2 فرزند بالاتر برود و اگر مي خواهيم گرفتار نسل پير نشويم و از خارج، جوان وارد نکنيم، بايد به فکر ازدياد نسل باشيم.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در استان افزود: خراسان شمالي اين دعوت را لبيک گفته است و در اين مورد پيشگام و خط شکن است و از آن به بعد، محافل پژوهشي و دانشگاه ها هم هر از گاهي روي اين موضوع کار کردند و هر جا سخن از سبک زندگي اسلامي مطرح شد، نام استان ما هم آمد و به عنوان استاني شناخته شديم که مورد توجه رهبر انقلاب است.

وي افزود: روز يکشنبه که مصادف با سالروز حضور رهبر انقلاب در استان است، در مقابل فرودگاه جمع مي شويم و از رهبر انقلاب استقبال نمادين مي کنيم و اين روز را گرامي مي داريم که اين روز، روز بزرگ تاريخ استان است.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع کمبود اعتبار سرويس رايگان مدارس مناطق محروم پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«حذف سرويس رايگان از مناطق محروم» می نویسد:کمبود اعتبار سرويس رايگان مدارس را از مناطق محروم گرفت.

معاون پشتيباني اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در سال هاي گذشته دانش آموزان مناطق محروم روستايي به طور رايگان مي توانستند از سرويس رفت و آمد استفاده کنند ولي با توجه به کمبود بودجه طي سال جاري حداقل سهم پرداختي اوليا براي استفاده از سرويس مدارس 50 درصد هزينه خواهد بود.

رحيمي در سخنانش با اشاره به اینکه براي سال تحصيلي جديد هنوز سرانه سرويس مدارس محروم و روستايي اعلام نشده است. می گوید: سرانه سرويس مدارس امسال نسبت به سال گذشته چندان تفاوت ندارد، سال گذشته يک ميليارد تومان براي سرانه سرويس مدارس ابلاغ شد ولي فقط 750 ميليون تومان آن جذب شد به همين دليل 3 ماه حق الزحمه رانندگان از سال گذشته باقي مانده است و به دليل بدهي، امسال ديگر مناطق محروم از سرويس رايگان مدارس برخوردار نيستند

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع بلاتکليفي تسهيلات تخصيص يافته به سيمان سمنگان پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«بلاتکليفي تسهيلاتي سيمان سمنگان» می نویسد:تسهيلات تخصيص يافته به سيمان سمنگان به دليل مدت زمان طولاني هنوز هم بلاتکليف است ای سخنان نماينده مردم 5 شهرستان در مجلس است که با بيان اين مطلب گفت: با اين که براي پرداخت ارز سيمان سمنگان بين بانک هاي صنعت و معدن و ملي، توافق شده بود، اما به دليل زمان طولاني، مسدودي ارز 24 ميليون يورويي آن در صندوق توسعه ملي به پايان رسيد.

ثروتي در ادامه سخنانش می گوید: با باطل شدن مسدودي ارز در صندوق توسعه ملي، 24 پروژه در کشور نيز با اين مشکل مواجه شد که طي پي گيري هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدادي از پروژه ها تغيير يافت و سيمان سمنگان جايگزين شد که به اين ترتيب اين پروژه مهلت 2 ماهه براي اختصاص تسهيلات پيدا کرد و در حال حاضر بانک ملي مکلف است فرم هاي مربوطه براي پرداخت تسهيلات را تهيه و تا بيستم ماه جاري به بانک صنعت و معدن ارائه کند.

او در پایان سخنان خود گفت: در حال حاضر اين پروژه با 50 درصد پيشرفت فيزيکي، به دليل اختصاص نيافتن تسهيلات هنوز نتوانسته است، ال سي خودش را باز و ماشين آلات موردنظر را تهيه کند.


«روزنامه اتفاقیه » نیز تیتر یک امروزش را به موضوع  طلاق عاطفی در جامعه اختصاص داده و در گزارشی با عنوان« هشدار امام جمعه بجنورد نسبت به طلاق عاطفی در جامعه» می نویسد:طلاق عاطفی برای خانواد هها آسیب زا است. این سخنان امام جمعه بجنورد است که نسبت به ایجاد گسترش طلاق عاطفی در جامعه هشدار داده و می گوید:طلاق عاطفی درجامعه باعث فاصله گرفتن زو ج ها از یکدیگرمی شودو نباید کاری کرد تا طلاق عاطفه در جامعه اسلامی ما گسترش یابد و باید به سمتی برویم تا روابط زو جها و خانواده مستحکم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: به طور حتم طلاق عاطفه در بین زو جها باعث سرد شدن روابط شده و این اساساً آسیب زا است.در آموز ه های دینی به بنیان خانواده و تحکیم روابط بین زوجین سفارش شده از این رو باید خانواد هها این مسئله را جدی بگیرند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود سال روز سفر مقام معظم رهبری به استان را برشمرد وگفت: لازم است تا برنام ههای سالروز سفر پربرکت رهبری به استان هر چه پرشورتر و باشکو هتر برگزار شود.

او همچنین در پایان سخنانش گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در 19 مهر سال91 برکات زیادی را به دنبال داشته و شاخصهای توسعه استان را ارتقا داد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار