معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان گفت: تاکنون 60 تن مرغ منجمد در بازار همدان توزیع شده که حجم قابل توجهی نیست، زیرا هدف از این اقدام تنظیم بازار است نه ضربه به تولیدکننده.
کد خبر: ۱۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲ 06 March 2015

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان گفت: تاکنون 60 تن مرغ منجمد در بازار همدان توزیع شده که حجم قابل توجهی نیست، زیرا هدف از این اقدام تنظیم بازار است نه ضربه به تولیدکننده.

به گزارش فارس؛ مصطفی اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه سال گذشته هیئت وزیران مبنی بر واگذاری امور تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی و کاهش نقش سازمان های صنعت و معدن در استان‌ ها، اظهار کرد: با این وجود این سازمان نیز در امر تنظیم بازار یاری‌ رسان وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی امسال، از برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت و نمایشگاه پاییزه خبر داد و گفت: نمایشگاه بهاره نیز از تاریخ 17 تا 26 اسفند در همدان برگزار می‌‏شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان تصریح کرد: تعداد غرفهها در نمایشگاه همدان از 220 غرفه به 285 مورد افزایش داشته که نشان از اقبال به برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه در سطح استان 655 غرفه برای نمایشگاه ‌های بهاره پیش ‌بینی شده، از عرضه کالاها و مایحتاج مورد نیاز مردم در این نمایشگاه‌ها در تمام شهرستان ‌های استان خبر داد.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح فروش فوق ‌العاده ابراز داشت: در حال حاضر 197 واحد صنفی و 35 فروشگاه زنجیره‌ای در این طرح شرکت کردند که برخی از آنها از نیمه بهمن ماه در ارائه خدمات به مردم وارد فعالیت شده‌اند.

وی از نظارت بیشتر بازرسان از فروشگاه‌ های طرح فروش فوق ‌العاده خبر داد و گفت: تأثیر گذاری و اقبال مردم نسبت به این طرح بیشتر از نمایشگاه‎‌های فصلی است و به همان نسبت نیز باید در ارتباط با نظارت و بازرسی آن نیز اقدام شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان در ادامه از عرضه مرغ منجمد برای تنظیم بازار طی هفته‌ های اخیر خبر داد و با بیان اینکه این روند کماکان ادامه دارد، بیان کرد: قبلاً مرغ منجمد با قیمت 5 هزار و 800 تومان به دست مصرف ‌کننده می رسید اما پس از ابلاغ مصوبه دولت با قیمت 5 هزار و 400 و یا 5 هزار و 450 تومان به دست مصرف ‌کننده می ‌رسد.

وی ضمن اینکه هدف از توزیع مرغ منجمد و میوه دولتی را تنظیم بازار دانست نه ارزانی آن؛ افزود: باید گفت تأمین حقوق تولیدکننده و مصرف ‌کننده مورد توجه دولت است.

اسدی گفت: تاکنون 60 تن مرغ منجمد در بازار همدان توزیع شده که حجم قابل توجهی نیست، زیرا هدف از این اقدام تنظیم بازار است نه ضربه به تولیدکننده.

وی با بیان اینکه قرارداد تأمین 2 هزار تن سیب و پرتقال برای استان منعقد شده، از تعیین نرخ میوه دولتی خبر داد و اضافه کرد: با برنامه ‌ریزی ‌های صورت گرفته پیش ‌بینی می ‌شود مشکلی در تأمین میوه عید نداشته باشیم.

 

15

نشست پیشکسوتان جهاد و شهادت در همدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از برگزاری نشست پیشکسوتان جهاد و شهادت در روز 21 اسفندماه خبر داد و گفت: 600 پیشکسوت برای شرکت در این نشست دعوت شده‌اند.

به گزارش  فارس ؛ ناصر عارف در کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان اظهار کرد: بنیاد شهید از سال 58 با برگزاری برنامه‌ هایی یاد شهدا را گرامی می ‌داشت که از دو سال گذشته 22 اسفند را با عنوان روز شهید نامگذاری کردند تا از مقام والای شهدا در این روز تجلیل شود.

وی با بیان اینکه برای معرفی بهتر این روز باید برنامه‌های مختلفی از طریق سازمان ‌ها و نهادها برگزار شود، در ادامه با اشاره به برگزاری نشست پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: این برنامه در روز 21 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه تعداد این پیشکسوتان 600 نفر است که امیدواریم 500 نفر از آن‎‌ها در این نشست حضور داشته باشند، به حضور افراد برجسته دوران دفاع مقدس در نشست فرماندهان پیشکسوت شهادت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دیدار و سرکشی خانواده‌ های شهدا نیز از 22 بهمن آغاز شده و تا 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت که در این دیدار‌ها صرفاً والدین شهدا مد نظر هستند.

عارف بنیاد شهید استان را جزو برترین‌ ها در کشور دانست و گفت: طبق گزارشات و آمار‌های ارائه شده بنیاد شهید استان جزء برترین ‌ها در برگزاری مسابقات ورزشی و امور فرهنگی بوده و از استانداری انتظار داریم همچون گذشته از این سازمان حمایت کند.

وی تاکید کرد: برگزاری برنامه‌ های مدون و متنوع در 22 اسفند ماه در معرفی هر چه بهتر این روز به عنوان روز شهدا کمک قابل توجهی خواهد کرد.

در این جلسه بر این موضوع تاکید شد ادارات و دستگاه‌ های اجرایی استان، دانشگاه‌ها و آموزش‌ و‌ پرورش با برگزاری برنامه ‌هایی در زنده نگه داشتن یاد شهدا بکوشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار