رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با جلب اعتماد شهروند جویای کار اقدام به سوء استفاده از حساب وی به عنوان حساب واسط کرده بود خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴ 06 February 2023

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجوه نقدی توسط کارفرمای جعلی به حساب وی و سپس خرید ارز دیجیتال که موجب مسدودی حساب وی و الزام به جبران خسارت مالباختگان شده، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس قرار گرفت.
وی افزود: بنابر اظهارات شاکی مدتی قبل با هدف استخدام، با فردی در یکی از پیام رسان‌ها آشنا شده که با جلب اعتماد از وی، درخواست می‌شود پس از دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خود اقدام به خرید ارز دیجیتال کند و پورسانت دریافت کند.
رئیس پلیس فتا استان گفت: فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، از حساب شاکی به عنوان مقصد برداشت‌های غیرمجاز استفاده و آن‌ها را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کرده است.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط، بی توجهی به توصیه‌های پلیس است و شهروندان تحت هیچ شرایطی نباید اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار داده و در خرید و پرداخت‌های اینترنتی به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.
وی خاطرنشان کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام شود بر عهده دارنده حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی و انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.

برچسب ها: پلیس فتا ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار