تابناک: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت خانه تاریخی منصوری راوند در قالب طرح خانه‌های ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ 26 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا مهران سرمدیان اظهار کرد: مرمت خانه تاریخی منصوری راوند با اعتباری بالغ بر 300میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به پایان رسید.

وی افزود: شهرستان کاشان از نظر دارا بودن خانه‌های تاریخی جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد و بیشتر این خانه‌ها مربوط به دوران صفویه تا قاجاریه هستند که بیشتر آنها از نوع معماری خانه‌های گودال باغچه همساز با اقلیم گرم و خشک کاشان هستند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: خانه‌هاي كاشان و حومه نمادي از تلاش پرثمر مردم ديار كويري براي طراحي مكاني زيبا و آرامش بخش در گرماي كوير است. خانه‌هاي متعددي از دوران قديم باقي مانده است كه خانه تاريخي منصوري راوند با مساحتي حدود هزار متر مربع، يكي از زيباترين خانه‌هاي تاريخي در بافت قديمي شهر راوند و در محله‌ايي به نام پاچنار است که به دست معماران و هنرمندان در دو دوره قاجار و پهلوي در سه طبقه، فوقاني، همكف و طبقه زيرزمين بنا شده است .

سرمدیان اضافه کرد: نحوه اجرا به صورت مشارکتی با مالک خانه است که بیشتر آیتم‌های اجرایی مربوط به سبک سازی و استحکام بخشی بام‌ها و اجرای اندود نهایی کاه گل، استحکام بخشی و زیر بندی جرزها و دیوارها، مرمت لنگه‌ها و سقف‌های آسیب دیده، باز گرداندن اتاق‌های تخریب شده با طرح اصیل خود، اجرای طاق‌های سنتی تخریب شده و ..... می‌شود.

خانه تاریخی منصوری در 8 بهمن سال 1390 با شماره 30626در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار