صدق روحی از ساماندهی خدمات روستایی، راهداری و زباله‌برداری با همراهی شوراهای اسلامی و دهیاران خبر داد و یادآور شد: با مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن استان، شهرداری باسمنج و دهیاران، ظرفیت‌های طرح نهضت ملی مسکن احصا شده و پس از موافقت‌های اولیه، فاز اجرایی این طرح در نقاط مختلف بخش آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 11 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، کاوه صدق روحی بخشدار باسمنج در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر از بهره‌برداری و افتتاح ۴۵ طرح عمرانی و خدماتی روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در دولت مردمی از اهتمام ویژه‌ای برای اجرای پروژه‌های عمرانی، نیرو و آب‌رسانی برخوردارند.

وی با بیان اینکه منطقه باسمنج از مزیت‌های مهم گردشگری و دامداری برخوردار بوده و صیانت از زیست‌بوم روستایی اولویت دولت مردمی است، ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد کشاورزی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آغازگر تسهیل و تحول در راستای اشتغال و تولید محصولات لبنی و امنیت غذایی است.

صدق روحی در این گفتگو از ساماندهی خدمات روستایی، راهداری و زباله‌برداری با همراهی شوراهای اسلامی و دهیاران خبر داد و یادآور شد: با مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن استان، شهرداری باسمنج و دهیاران، ظرفیت‌های طرح نهضت ملی مسکن احصا شده و پس از موافقت‌های اولیه، فاز اجرایی این طرح در نقاط مختلف بخش آغاز خواهد شد.

بخشدار باسمنج، تعیین تکلیف محل تصفیه‌خانه این منطقه را از جمله اولویت‌های تکمیل شبکه فاضلاب برشمرد و خاطرنشان ساخت: این مهم در کمیسیون مستندسازی استان در حال بررسی کارشناسی است و تکلیف اراضی تصفیه‌خانه در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول، برند جهانی لیقوان را مهمترین مزیت گردشگری و تولید محصولات لبنی منطقه عنوان کرد و خبر داد: برای لیقوان ناحیه صنعتی مجزایی درخواست کرده‌ایم تا واحدهای تولیدی خانگی ساماندهی شده و مکان مجزایی برای تولید محصولات دامداری تعبیه شود تا آسیب‌های زیست‌محیطی از قِبَل پساب واحدها کاهش یابد.

وی در ادامه بیان کرد: ساماندهی لکه‌های صنعتی پیرامون روستاهای کندرود و آرپادرسی، از جمله درخواست‌های مجموعه بخشداری باسمنج از شرکت شهرک‌های صنعتی است.

صدق روحی همچنین از انجام مطالعات کارشناسی و اجرایی برای به ثمر رسیدن طرح گردشگری اسپراخون و مجموعه بازارچه دائمی سخن گفت و اظهار داشت: در تلاش و رایزنی هستیم تا منطقه اسپراخون و لیقوان به‌عنوان هدف و مزیت گردشگری منطقه باسمنج، از سرمایه‌گذاری‌های تحول‌آفرین برخوردار شود و وارد مرحله عملیاتی گردد.

بخشدار باسمنج جمعیت بخش را بالغ بر ۵۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان نمود: برخی از روستاهای بخش از جمله کندرود با تراکم جمعیتی بالا به دلیل واقع شدن در حریم منفصل تبریز از اعتبارات ملی و روستایی محروم شده بود اما با پیگیری‌های متعدد از سوی دهیاری، بخشداری و اداره کل روستایی استانداری، مجددا احیا شد و اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب برای دهیاری کندرود واریز گردید.

صدق روحی در ادامه از شهرداری تبریز خواست تا نسبت به وظایف قانونی خود از قِبَل نظارت بر ساخت و سازهای حریم متداخل باسمنج و تبریز متعهد باشد و پروژه‌های مشخصی همچون ارتقاء راه روستایی هروی به راه اصلی و تامین روشنایی این مسیر تعریف و اجرایی نماید.

وی در اینباره افزود: صیانت از اراضی زراعی و باغات درجه یک و دو به‌عنوان تنفسگاه و منطقه پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی و شهرداری تبریز است.

بخشدار باسمنج در پایان از اجرای زیرسازی راه روستایی استیار به کولوک درق توسط اداره راهداری خبر داد و گفت: این راه روستایی برای اولین‌بار در فصل کاری جدید زیرآسفالت خواهد رفت و اهالی محترم این روستاها طعم شیرین خدمت رسانی را خواهند چشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :