کد خبر: ۱۰۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ 14 February 2023

به گزارش تابناک مازندران  رضا علیخانی معاون استاندار در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی مازندران با بیان اینکه تیم ویژه‌ای برای رصد و شناسایی ساختمان‌های ناایمن استان، توسط سازمان نظام مهندسی تشکیل شود، اظهار کرد: 

رصد و شناسایی ساختمان‌های ناایمن در وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل مطرح است و سازمان نظام مهندسی نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و ارزیابی مقاومت آنها در برابر زلزله بسیاز مهم است، گفت: اتفاقات اخیر زلزله خوی، ترکیه و سوریه زنگ خطری است تا سیاست کلی و برنامه نظام مهندسی به درستی پیاده‌سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران رخداد بحران را همیشگی و غیرمترقبه دانست و یادآورشد: مسؤولان وظیفه دارند تا از وقوع فجایع شدید و حوادث جلوگیری کنند و در صورت بروز بحران، اثر آن حداقل باشد و در صورت بالا بودن اثر آن، برای بازتوانی و بازگرداندن به حالت قبل آمادگی لازم وجود داشته باشد.

علیخانی با بیان اینکه متناسب با نیاز استان، سازمان نظام مهندسی تهدیدها را شناسایی کند، تصریح کرد: بخشی از کاهش خسارات زلزله به نظام مهندسی، شهرداری و پیمانکاران برمی‌گردد و البته کار فرهنگی و آموزش و توانمندسازی جامعه در این بخش بسیار مهم است.

وی از شهرداری‌ها خواست تا در صدور پروانه و نظارت در ساخت دقت نظر داشته باشند و در این زمینه خاطر نشان کرد: نظارت‌ها باید قوی‌تر و نظام‌مند باشد و پس از نظارت نیز ارزیابی صورت پذیرد و نظام مهندسی با دستگاه قضایی برای جلوگیری از تخلف، ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران مدیریت انرژی در ساختمان‌سازی را بسیار مهم برشمرد و گفت: مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است و مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان‌ها لحاظ شود و آیین نامه آن تدوین شده و باید به درستی اجرا شود. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار