نخستین بار در کشور سامانه پایش هوشمند سپهر برای به روز رسانی اطلاعات مکانی حوزه برق در اصفهان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 21 February 2023

مدیر دفتر کنترل طرح معاونت مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مرحله مطالعاتی (GIS سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی) از سال ۸۸ شروع شده گفت: در سال ۹۴ سامانه‌های اتوماسیون و شماره خوان‌های هوشمند وارد سامانه‌های پردازش اطلاعاتی شدند و تجمع این اطلاعات منجر به طراحی و پیاده سازی سپهر شده است.
حمید متقی با اشاره به اینکه سپهر سامانه ایی که پایش هوشمند برق را به صورت کاملا خودکار پیاده سازی می‌کند افزود: به همت یک تیم ۵۰ نفره متخصص برق با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه از ابتدای زیرساخت تا بهره برداری سپهر موفق به بومی سازی این سامانه شده اند که مطالعات سامانه سپهر از سال گذشته آغاز شد.
او مزایای این سامانه را اطلاعات دائم پایش بیان کرد و گفت: با ورود اطلاعات غلط به این سامانه خطا می‌دهد و نمی‌گذارد اطلاعات اشتباه در حوزه تصمیم گیری دخیل شود و هر چقدر اطلاعات صحیح‌تر و دقیق‌تر باشد خدمت رسانی به مشترکان با کیفیت بیشتر و سرعت بالاتری انجام و خاموشی‌ها و رفع افت ولتاژ‌ها کاهش می‌یابد.
آقای متقی افزود: با اجرای مرحله توسعه سامانه پایش هوشمند به روز رسانی اطلاعات مکانی حوزه برق با یک میلیارد تومان اعتبار، بروزرسانی تغییرات شبکه برق از یک هفته به یک ساعت می‌رسد.
معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق اصفهان هم گفت: اطلاعات حدود ۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق و حدود ۱۴ هزار پست زمینی و هوایی تا شماره خوان‌ها برق مشترکان در سپهر به روز رسانی می‌شود.
مهرداد دادخواه افزود: وظیفه سامانه سپهر به روز رسانی و برخط نگهداشتن شبکه است که این اطلاعات را به روز نگه داری می‌کند و به صورت زیر ساخت در اختیار سایر واحد‌ها قرار دهد.
شرکت توزیع برق اصفهان خدمات خود را به بیش از یک میلیون ۲۶۵ هزار مشترک پنج شهرستان اصفهان، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه (با دارا بودن ۳۰۰ روستا) ارائه می‌دهد که از این تعداد ۷۵ درصد مشترک خانگی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار