استاندار اصفهان گفت: بیش از ۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور از این استان هستند و اصفهان بهترین مکان کشور برای اجرای اقتصاد دانش بنیان است.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 22 February 2023

سیدرضا مرتضوی در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: وجود ظرفیت‌های دانشگاهی معتبر و صنعتی پیشرو، جوهره کار و تلاش و اعتماد به نفس مردم اصفهان باعث شده است تا در این خطه، محدودیت‌ها به توانمندی‌ها و توسعه تبدیل شود.

مرتضوی با بیان تاکید بر الزام‌آور بودن پرداختن به اقتصاد دانش بنیان در اصفهان اظهار داشت: ۲ راهبرد اساسی مدیریت استان برای توسعه، اقتصاد گردشگری و دانش بنیان است.

استاندار اصفهان گفت: مجموعه‌های صنعتی و فولادی استان در عرصه سرمایه‌گذاری و تامین مواد اولیه، پیشگام انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان هستند و مدیران صنعتی نیز باور دارند که نیاز خود را باید با ظرفیت‌های فناورانه رفع کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اصفهان نخستین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: روزی که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شکل می‌گرفت بسیاری از افراد باور نداشتند که این شهرک منشأ اثر ویژه‌ای در کشور باشد.

وی تاکید کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب علم و فناوری کشور است و رییس جمهور نیز پس از بازدید کوتاهی از شهرک بر این مهم تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار