معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: صادرات امسال شرکت‌های دانش بنیان کشور به یک میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 25 February 2023

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران با پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی صادرات شرکت‌های دانش بنیان گفت: این صادرات با همه محدودیت‌هایی که داشتیم اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به ۲ برابر شدن امسال شرکت‌های دانش بنیان افزود: حدود هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان امسال ثبت شده درحالیکه این آمار پارسال حدود ۸۰۰ شرکت بود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به حدود هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت: تا ۱۰ سال آینده توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان را به ویژه در برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت.
دهقانی افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد حمایت‌های معنوی و مادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های مبتنی بر نیاز‌های واقعی کشور است تا به زنجیره ارزش بالادست متصل شود.
وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان هم حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان شده گفت: با این حمایت‌ها فرصت برای رفع نیاز‌های واقعی صنایع، سرمایه گذاری و توسعه فناوری‌ها ایجاد شده است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور امروز از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان هم بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار