مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ارتفاع برف به دلیل ریزش بهمن در کلوسه به ۱۵ متر رسید.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ 25 February 2023

منصور شیشه فروش با اشاره به آخرین وضعیت استان اصفهان در زمینه بارش‌ها و خسارات ناشی از آن اظهار داشت: باید توجه داشت که بارش‌های اخیر در استان اصفهان در ۲۵ سال گذشته در زمینه نوع و میزان رطوبت و استمرار بی سابقه بود.

وی افزود: سمیرم و فریدونشهر بیشترین بارش را داشتند که در یک مقطع ۲۴۰ میلیمتر بارش در سمیرم ثبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در بارش‌های اخیر ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان و ۳۹ گردنه برف روبی شده است، ابراز داشت: البته عملیات برف روبی در مسیرهای روستایی ۱۶۰ روستا نیز انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در گردنه‌ها و ارتفاعات روستاهای سمیرم و فریدونشهر تا بیش از ۴ متر ارتفاع برف گزارش شده است، افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر در گردنه کلوسه شاهد ۱۵ متر ارتفاع ریزش بهمن هستیم.

شیشه فروش در ادامه با بیان اینکه همچنان مسیر ۹ روستا در پشتکوه و پیشکوه فریدونشهر مسدود است، اضافه کرد: سه دستگاه لودر بازگشایی مسیرها را در دستور کار دارند اما کار سختی را در پیش داشته و باید ۵ کیلومتر دیگر برف روبی داشته باشند و این در حالی است که هر لحظه امکان سقوط بهمن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما در بارش‌های اخیر با خسارات جدی ناشی از مسدود شدن راه‌ها از جمله محور سمیرم – شهرضا و همچنین آبگرفتگی پل زیرگذر ورودی بهارستان رو به رو بودیم، اضافه کرد: این دو وضعیت مناسب اصفهان نبود و این امر منجر شد تا خسارات جدی به مردم وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار