مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح ساماندهی مهد‌های کودک براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی همزمان با سراسر کشور در استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ 26 February 2023

آغاز طرح ساماندهی مهد‌های کودک‌های البرز همزمان با سراسر کشور

به گزارش «تابناک البرز» علی حجرگشت اظهار کرد: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نخستین مجوز تطبیق تأسیس کودکستان‌ها با عنوان آغاز ساماندهی مهد‌های کودک در این استان صادر شد.

وی افزود: براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و به‌ منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی همه امور مربوط به مهد‌های کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استاندارد‌ها و ارزیابی به وزارت آموزش و پرورش و نهادی وابسته به این وزارتخانه محول شد.

این مسئول بیان کرد: براساس شیوه نامه وزارتی همه کسانی که از آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی مجوز مهدکودک و پیش دبستانی دارند باید برای تطبیق مجوز‌های تأسیس به سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به نشانی smttk.gov.ir مراجعه کنند.

حجرگشت با اشاره به اینکه برپایی نشست‌های توجیهی و اطلاع رسانی جامع کارشناسان به متقاضیان تاسیس مراکز کودکستان‌ها پیرامون تبیین فرآیند تطبیق مجوز تاسیس در سامانه smttk.gov.ir سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، منجر به استقبال و افزایش میزان ثبت درخواست متقاضیان در این سامانه شده است، افزود: تاکنون تعداد ۲۲۰ درخواست تطبیق مجوز تأسیس کودکستان‌های البرز در سامانه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان ثبت شده و در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه تاکنون پرونده ۱۵۰ نفر از متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: این پرونده‌ها برای طرح در شورای نظارت بر کودکستان‌های استان به رابط سامانه استانی ارجاع داده شده است که تا پایان اسفندماه جاری فرایند تطبیق مجوز تأسیس کودکستان‌ها در استان به پایان می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار