رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی را ناشی از افزایش قیمت نهاده های دامی و مشکل در تامین آن ها دانست و گفت: طی چند وقت اخیر افزایش قیمت رسمی در هیچ یک از اقلام خوراکی نداشتیم و درصورت مشاهده با متخلفین برخورد می کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 28 February 2023
علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون به دلیل نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، در سازمان مرکزی جلسه ای جهت تشدید بازرسی ها و سازماندهی آن ها در سطح شهرستان ها متناسب با نیاز استان ها تشکیل شده است. 
 
وی به استفاده از نیروهای سازمان جهاد کشاورزی در این ایام جهت بازرسی در سطح شهر کرمانشاه و سایر شهرستان ها اشاره کرد و افزود: قیمت ها را به صورت مستمر رصد و پایش می کنیم، هر کدام از اقلام بر اساس شاخص خود قیمت مصوب دارند، تعدادی از آن ها قیمت تمام شده داشته و باید محاسبه شوند، تعدادی از اقلام کشوری هم در سامانه ١٢۴ قیمت مصوب دارند، اقلام تولیدی واحدهای صنعتی هم که از طریق خود واحدها فرآوری می شوند دارای قیمت تمام شده تولید کننده و مصرف کننده از سوی سازمان حمایت هستند و بازرسان ما بر اساس این قیمت ها نسبت به بازرسی و بررسی بازار اقدام می کنند. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش قیمت های موجود در بازار که مربوط به برخی اقلام از جمله تخم مرغ و حبوبات است را غیررسمی خواند و گفت: این اقلام تولیدی هستند، قیمت تمام شده دارند و قیمتشان بر اساس نهاده های مصرفی مشخص می شود، اخیرا به دلیل افزایش قیمت یکسری نهاده ها بعضی محصولات تولیدی افزایش قیمت هایی داشته که در صورت اعلام رسمی به سازمان به مردم هم اعلام می کنیم. 
 
وی با تاکید بر اینکه فعلا هیچ قلم کالایی طی چند روز اخیر افزایش قیمت رسمی نداشته، خاطر نشان ساخت: چنانچه افزایش قیمت به صورت خودسر باشد تخلف محسوب شده و بازرسان ما با متخلفین برخورد خواهند کرد. 
 
وی گفت : در حوزه کاری سازمان جهاد از طریق تنظیم بازار، قرارگاه تامین امنیت غذایی و کمیته راهبری و اهرم ها و چارچوب های قانونی برای تعیین قیمت تلاش می کنیم. 
 
وی آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ را در بازار ۴٧ هزار و ۵٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت ها به شدت به فاکتورهای متعددی وابسته هستند که در تعیین قیمت اثر گذارند. 
 
چاله چاله تاکید کرد: در نهاده دامی و خوراک دام و طیور افزایش قیمت و مشکلاتی در تامین داشتیم که خود سبب شده قیمت برخی اقلام وابسته افزایشی باشد و قطعا این افزایش در تعیین قیمت محصول نهایی اثر گذار خواهد بود اما اطلاع رسانی آن از سوی سامانه ١٢۴ و یا از طریق سازمان جهت کشاورزی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار