شهر شهید پرور و تاریخی زواره در روزهای پایانی هفته آینده میزبان نزدیک به یک صد نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس از سراسر کشور است.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸ 27 February 2023

حاج جواد زارع جعفری مسئول برگزاری این دورهمی گفت: نزدیک به یک صد نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس در اردوگاه موصل عراق قرار است در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه هفته آینده همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از ۳۲ سال با همدیگر دیدار کنند.
وی افزود: این دورهمی با هدف دیدار دوستان و گرامیداشت شهدا و یادبود آزادگان مرحوم به میزبانی شهر تاریخی زواره برگزار می شود.

حاج جواد زارع جعفری که خود از آزادگان دوران دفاع مقدس با ۸ سال دوره اسارت و برادر شهید هم است گفت: استقبال و گلباران آزادگان دوران دفاع مقدس، برگزاری نشست و دورهمی آزادگان، شرکت در جشن میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در مسجد جامع یک هزار ساله زواره، زیارت قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای زواره ، بازدید از آثار تاریخی شهر زواره و سفر به تل شیطان و کویر زواره از جمله برنامه های این دورهمی است.

وی از عکاسان و خبرنگاران رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و صدا و سیما هم دعوت کرد برای ثبت لحظات تاریخی دیدار آزادگان اردوگاه موصل پس از ۳۲ سال از سراسر کشور با قومیت های مختلف در تاریخ یاد شده به شهر زواره سفر کنند.

این دورهمی به همت خود آزادگان و با هزینه شخصی برگزار می شود.

بخش زواره در دوران دفاع مقدس ۱۳۶ شهید ، ۲۱۰ جانباز و ۱۴ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

۱۱ خرداد روز حماسه و ایثار مردم شهر زواره استان اصفهان نامگذاری شده است. در این روز در سال ۱۳۶۱ پیکر پاک و مطهر ۳۶ شهید شهر زواره اصفهان ‌بر دستان مردم این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار