یک فعال اقتصادی گفت: فعالیت اتاق بازرگانی باید شفاف باشد تا عملکرد نمایندگان بخش خصوصی کاملا قابل مشاهده باشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ 02 March 2023

داوود صافی در گردهمایی با عنوان اتحاد استراتژیک فعالان اقتصادی برای احیای میراث اصیل کازرونی، اظهار کرد: دیوارهای اتاق بازرگانی نه تنها در اصفهان که در کل کشور برای ارائه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی ضرورت دارد که کوتاه و کوتاه تر شود تا تعامل به بهترین شکل ممکن رخ دهد.

وی اصل مطالبه گری را برای فعالان اقتصادی اصلی اساسی دانست که باید با نگاه ویژه به آن پرداخته شود.

سعید روغنی دیگر فعال اقتصادی حاضر در این نشست گفت: تفکر دانش گرا کلیدواژه نوین است که باید به ادبیات اتاق بازرگانی ورود داشته باشد در این راستا ایجاد کمیسیون دانش بنیان بدون شک باید در دستور کار قرار داده شود.

امیر کشانی نیز با اشاره به اینکه سرمایه بخش خصوصی باید در راستای خدمات به شهر باشد افزود: اتاق بازرگانی اصفهان لازم است همه توان خود را برای بهبود شرایط صادرات بگذارد و ظرفیت اتاق بازرگانی در خدمت اقتصاد شهر باشد و راهکار تغییر ریل اقتصادی است.

همچنین محمدرضا برکتین یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه لازم است نقشه‌راهی علمی و برنامه‌ریزی شده با خرد جمعی برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان داشته باشیم، اظهار داشت: موضوع تخصصی است و باید همکاری مدیران ملی و افرادی را داشته باشیم که بدانند با چه ظرافتی می‌توان در اقتصاد دولتی، فعالیت کرد و موفق بود.

وی بیان داشت: اتاق بازرگانی باید مسیری برود که کشور را بتواند نجات دهد.

صفر نورالله نیز با جمله در را باز بگذاریم صحبت های خود را شروع کرد و در ادامه به نقش جوانان در اتاق های بازرگانی گذری زد و گفت: نقش جوانان رشد کرده و متفاوت تر شده این در حالی است که یک سوم اعضا اتاق بازرگانی را جوانان تشکیل می دهند .

وی تاکید کرد: ایجاد امکانات و زیرساخت‌هایی برای آموزش و شبکه سازی داخلی و خارجی در درجه اول اهمیت قرار دارد و راه اندازی کارگوترمینال باید مورد توجه باشد.

در ادامه مژگان ایزدی به عنوان تنها بانوی فعال اقتصادی در این جلسه گفت: مشکل فعالان اقتصادی تامین نیروی انسانی است به همین منظور باید از دل دانشگاه ها نیروی کاری که نیاز به کسب تجربه و حرفه آموزی را دارد به سمت صنعت هدایت کنیم.

ایزدی تصریح کرد: هرروز شاهد مهاجرت نخبگان هستیم که تماما ضرر به اقتصاد کشور می زند با میدان دادن به نیروی جوان و ایجاد فضایی برای کسب تجربه برای آنها می توانیم این نیرو را در بدنه کشور حفظ کنیم.

سید محمد مرتضوی نیز گفت : اتاق رسالت خود را فراموش کرده است و اگر قرار باشد اقتصادی پویا توسط بخش خصوصی داشته باشیم باید یاداوری جایگاه و نقش این ظرفیت را به درستی تبیین کنیم.

اما گردشگری دیگر موضوع مهمی بود که کریم بیگی به توضیح در مورد آن پرداخت و گفت: امروز شاهد بی مهری ملی نسبت به صنعت گردشگری هستیم صنعتی که در سراسر جهان درآمدهای بالایی به دست می آید اما در کشور ما و به خصوص اصفهان این پتانسیل نادیده گرفته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار