تعدادی از اهالی شهر جعفریه نیز، گلایه‌های خود را از نبود درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی، آزمایشگاه طبی، آموزشگاه رانندگی و موتورسیکلت، دفتر پلیس به اضافه ده و بسیاری از امکانات بهداشتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و... در این شهر بیان کردند.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷ 05 March 2023

به گزارش تابناک قم، پس از انتشار خبر گلایه تعدادی از شهروندان اهل قنوات از نبود درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی در این شهر، تعدادی از اهالی شهر جعفریه نیز در تماس با قم‌نا، گلایه‌های خود را از نبود امکانات لازم در این شهر بیان کردند.

این افراد می‌گویند جعفریه فاقد درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی، آزمایشگاه طبی، آموزشگاه رانندگی و موتورسیکلت، دفتر پلیس به اضافه ده و بسیاری از امکانات بهداشتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و... است و مردم این شهر در صورت نیاز ضروری به هر یک از این موارد، می‌بایست فاصله‌ای ۳۵ کیلومتری را پیموده و به مرکز استان مراجعه کنند.

قابل تامل این که جعفریه چندی است که در تقسیم‌بندی‌های استانی به عنوان مرکز شهرستان جعفرآباد شناخته می‌شود؛ با این حال امکانات اختصاص داده شده به این شهر، بعضا در حد یک بخش هم نیست.

حدود دو سال پیش بود که استان قم از تک شهرستانی بودن خارج و شهر جعفریه به عنوان مرکز یکی از سه شهرستان استان انتخاب شد. با این حال مجموعه اقدامات انجام شده برای گسترش این شهر به حدی نبوده است که بتواند مهاجرت معکوس را رقم بزند و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند کاهش بیش از پیش جمعیت جعفریه را در پی داشته باشد.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت حعفریه برابر با ۹،۳۸۷ نفر بوده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار