نمایش ابرعروسک‌های نوری به هدف نجات محیط زیست در اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 22 March 2023

رییس کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اجرای نمایش ابرعروسک‌های نوری با هدف نجات زمین در برنامه‌ای موسوم به «هم نفس» گفت: این نمایش با هدف ترغیب جامعه برای محافظت از محیط زیست از دوم تا پنجم فروردین ماه در ایستگاه دوم پارک جنگلی ناژوان اصفهان با همکاری مدیریت این پارک برای عموم مردم بصورت رایگان برگزار می‌شود.
سعید امامی افزود: برای اجرای این نمایش به تاریکی نیاز است و بعد از غروب آفتاب و افطار در دو سانس و در ساعت‌های ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ به مدت ۳۵ دقیقه برگزار می‌شود.
وی گفت: در این نمایش مجموعه‌ای از ابر عروسک‌های نوری که داخل آن‌ها لامپ ال‌ای دی قرار دارد و در تاریکی جلوه خاصی می‌گیرند، حضور دارند که این عروسک‌ها بیان کننده داستان پیروزی خیر بر شر است که منظور از خیر محیط زیست و منظور از شر خطرات زیست محیطی است.
رییس کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: این اجرا به‌صورت زنده انجام خواهد شد و برای اولین بار است که این مدل عروسک در اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه آخرین شب اجرای این نمایش با رویداد ساعت زمین، همزمان خواهد شدافزود: در آخرین شنبه ماه مارس در تمام دنیا رویداد بین‌المللی ساعت زمین برگزار می‌شود که یکی از شهر‌هایی هایی که در ایران همیشه چنین رویدادی را برگزار می‌کند، اصفهان است.
وی گفت: در این شب به‌صورت نمادین یک ساعت یکی از اماکن تاریخی یا گردشگری شهر برای احترام به استفاده کم از انرژی‌های نوینی که به نوعی باعث آسیب به محیط زیست می‌شوند خاموش می‌شود و سال‌های قبل این رویداد در میدان امام و سی و سه پل رخ داده است.
رییس کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان علت انتخاب مکان اجرای نمایش را گستردگی فضای پارک جنگلی ناژوان و تاریک بودن آن محیط، همچنین حضور شهروندان و مسافران نوروزی در این پارک دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار