افزون بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه منطقه اصفهان تولید شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 27 March 2023

مدیرعامل نیروگاه اصفهان گفت: با وجود محدودیت‌های مصرف گاز و آب در سالی که گذشت، افزون بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شد.

حسین امنیه افزود: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی این میزان تولید با سوخت گاز بوده و اصلا مازوت سوزی در نیروگاه اصفهان نداشتیم.

محمد حسن ملک محمدی مدیر بهره برداری نیروگاه اصفهان هم به فرآیند تولید انرژی در این نیروگاه حراراتی اشاره کرد وگفت: فرآیند تولید برق در نیروگاه‌های بخاری به این شیوه است که سوخت تحویلی به نیروگاه توسط فرآیند احتراق، انرژی اش آزاد می‌شود و انرژی اش را به آب می‌دهد و آب تبدیل به بخار پر انرژی می‌شود و این بخار توربین‌ها را به گردش در می‌آورد و سپس ژنراتور‌ها به گردش در می‌آید و از این طریق برق تولید می‌شود.

مجید دایی کریم زاده معاون تولید نیروگاه اصفهان هم گفت: این نیروگاه حدود ۶۴۰ نفر نیرو دارد که در تعطیلات نوروز، دست کم ۶۰ درصد آن‌ها مشغول به کار هستند.

نیروگاه اصفهان پنج واحد بخاری مولد برق با مجموع ظرفیت اسمی ۸۳۵ مگاوات انرژی دارد. استان اصفهان ۸/۵ تا ۹ درصد برق کشور را تولید می‌کند و حدود سه میلیون مشترک دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار