فرماندار شهرستان گرمی گفت: با توجه به اینکه نژاد دام‌های موجود شهرستان گرمی از گونه‌های کم بازده هستند باید تلاش بر اصلاح نژادی دام‌های روستاییان شهرستان باشد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 11 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه روستاهای شهرستان گرمی اظهار داشت: با توجه به اینکه نژاد دام‌های موجود شهرستان گرمی از گونه‌های کم بازده هستند باید تلاش بر اصلاح نژادی دام‌های روستاییان شهرستان باشد تا بتوانند در این زمینه درآمدزایی زیادی را داشته باشند.

وی گفت: باید دام‌های سنتی روستاییان منطقه کم کم به دام‌های صنعتی که راندمان تولید شیر بالایی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند تبدیل شود که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: به دلیل نبود صنایع قابل توجه و نبود رونق بخش صنعت و معدن در گرمی، کشاورزی و دامپروری و اخیرا نیز باغداری محور توسعه اقتصادی گرمی به شمار می‌رود که با توجه به این امر برنامه‌ریزی جامع و علمی در این بخش بیش از پیش ضروری است.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به توسعه روزافزون باغات در شهرستان گرمی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر اشتغال زمینه‌ساز افزایش ارزش افزوده محصولات باغی شده و میزان درآمد روستاییان را افزایش می‌دهد که با توجه به این امر ایجاد این گونه صنایع در شهرستان حمایت می‌شود.

وی با تاکید بر جلب و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان گرمی افزود: شهرستان گرمی ظرفیت‌های بسیاری بالایی در حوزه جذب گردشگر داشته که باید با معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران زمینه حضور آنها را فراهم آوریم چرا که در مسیر توسعه شهرستان نباید به اعتبارات اندک دولتی دل‌خوش کرد.

رحیمی‌زاد با اشاره به برگزاری آئین‌های روز ملی روستا در شهرستان گرمی اظهار کرد: باید از این روز که فرصتی مناسب برای تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توسعه روستاها است به نحو مناسب و شایسته‌ای استفاده شده و توسعه و آبادانی هر چه بیشتر مناطق روستایی را رقم بزنیم.

رئیس شورای اداری شهرستان گرمی با بیان اینکه در حال حاضر 7 سد در سطح شهرستان در حال اجرا است، افزود: احداث چندین سد در گرمیزمینه‌ساز تحول بخش کشاورزی و باغی این شهرستان بوده و رونق تولیدات و محصولات در این حوزه را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار