رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل گفت: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی علمی کاربردی در اردبیل انجام شده و این دانشگاه به زودی در استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 11 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حسین علیپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی در اردبیل علاوه بر ارتقای سطح علمی شاهد حضور دانشجویان خارجی نیز خواهیم بود و امیدواریم که بتوانیم با ایجاد دانشگاه بین‌المللی در اردبیل خدمات علمی به دانشجویان را گسترش دهیم.

وی با اشاره به گرامیداشت سالروز تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، گفت: هجدهم مهرماه روزی برای تجلیل از فعالان، اساتید و دانشجوبان دانشگاه علمی کاربردی است که امیدواریم بتوانیم در این روز قدردان زحمات و تلاش‌های این افراد در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 14 هزار مدرس و 7 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل فعالیت می‌کنند و 15 هزار نفر نیز از دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل فارغ‌التحصیل شده‌اند که این دانشگاه تا به اینجا نقش بسزایی در مهارت آموزی دانشجویان داشته است.

علیپور با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل در 130 رشته و در 200 رشته محل در 4 گروه صنعت، کشاورزی، مدیر خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل در راستای مهارت آموزی و کیفی‌سازی اقدامات بسیار اساسی و قابل قبولی انجام داده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم تا سهم آموزشی مهارت‌های دانشگاه علمی کاربردی اردبیل را افزایش دهیم، اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز بین‌المللی آموزش علمی کاربردی انتظار می‌رود علاوه بر ارتقای سطح علمی شاهد افزایش آموزش‌های مهارتی نیز باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل تصریح کرد: تفاهم‌نامه مشترکی بین فرمانده مرزبانی استان اردبیل و دانشگاه علمی کاربردی این استان برای توسعه آموزش‌های مهارتی، تحقیقاتی و علمی امضا شده است که با اجرای این تفاهمنامه مشارکت‌های علمی و تحقیقیاتی فرماندهی مرزبانی استان و دانشگاه علمی کاربردی افزایش می‌یابد و در این تفاهم‌نامه اردوهای فرهنگی و علمی مختلفی نیز تدارک دیده شده است.

علیپور با اشاره به اینکه برای هر دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل دو مدرس وجود دارد، گفت: از 14 هزار مدرس در دانشگاه علمی کاربردی تعدادی در حال تدریس هستند که نظارت همه‌جانبه بر روی اساتید دانشگاه علمی کاربردی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه علمی کاربردی فاقد هیئت علمی است، تصریح کرد: این دانشگاه با استفاده از اساتید مجرب و کاردان نقش بسزایی در تربیت نیروهای متخصص و کاردان داشته است و متناسب با نیاز بازار کار استان اردبیل فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل بیان کرد: امسال نیز بر اساس مصوبه دانشگاه علمی کاربردی شهریه این دانشگاه 15 درصد افزایش یافته و دانشجویان فعال در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل شانس بسیار زیادی برای ورود به بازار کار دارند که این دانشگاه نقش اساسی در معرفی نیروهای کاردان به بازار کار داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار