معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به نامگذاری شعار "مهار تورم، رشد تولید" برای سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب گفت: موضوع تولید مانند گذشته با جدیت در این استان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 06 April 2023

امیررضا نقش، در گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با بیان اینکه نامگذاری شعار سال در سالیان متمادی حول محور مباحث اقتصادی بوده و امسال نیز با هوشمندی تعیین و اعلام شده است، افزود: اقتصاد مانند یک موجود زنده است و تمام اجزا و مؤلفه‌هایش با یکدیگر ارتباط پویا و کامل دارد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در رشد تولید، سرمایه‌گذاری است بر این اساس اگر نتوانیم تشویق به سرمایه‌گذاری را در کشور حل کنیم شاهد اتفاقات خوشایند نخواهیم بود.

وی افزود: در مدیران استان ما یک تغییر نگرش و به تبع آن تغییر رفتار نسبت به اصل سرمایه و سرمایه‌گذار باید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه رفتار مدیران استان بایستی بسوی جذب سرمایه‌گذار باشد، گفت: در اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، یکی از مهمترین مولفه‌های مطرح شده مردمی سازی است و این در حالیست که مردمی سازی با جذب سرمایه اتفاق می افتد.

نقش با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار واقعی در استان اضافه کرد: همه با سوءاستفاده مخالفیم اما بایستی در جذب سرمایه‌گذاری که اهلیتش برای ما مُحرز شده است، حداکثر تلاش خود را بعمل آوریم.

وی تصریح کرد: کسی که ریسک تولید را می‌پذیرد و به میدان می‌آید بایستی به هر طریق ممکن حمایت شود و ما این امر را در نظر داشته باشیم که سرمایه‌گذاران تا زمانی که ابهامی در عرصه اقتصاد وجود باشد، راغب به سرمایه‌گذاری نیستند.

معاون استاندار اصفهان گفت: با توجه به نرخ بالای دانش و فناوری در کشور، ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تولید داریم و در استان اصفهان نیز در این مورد می توانیم گام‌های بلندی برداریم.

وی افزود: از ابتدای فعالیت در معاونت اقتصادی استانداری متوجه شدیم که محمل‌های قانونی بسیار قوی در استان وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است از جمله ماده ۶۱ (قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) که با جدیت در حال برگزاری جلسات این ستاد هستیم.

نقش با اشاره به مُصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: یک هزار و ۹۵۰ مصوبه از ابتدای دولت سیزدهم و یک هزار و ۵۰۰ مصوبه در سال ۱۴۰۱ نتیجه برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوده است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت فعال کردن واحدهای نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام استان در سال گذشته افزود: با بازگشت شرکت پلی اکریل به مدار فعالیت برای بیش از ۲ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شد که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: از طرفی با ارتقای بهره‌وری می‌توانیم شاهد افزایش تولید باشیم از این رو بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود را دنبال می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تکمیل زنجیره ارزش و فاصله گرفتن از خام فروشی از مواردی است که با تمام توان بدنبال تحقق آن در استان هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار