مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تجهیز حدود ۳۵ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان در سال جاری به سامانه های جدید آبیاری با هدف بهره وری در مصرف آب در دست اجراست.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ 06 April 2023

غلامرضا عشاقی اظهار داشت: با اجرای اقدام مورد اشاره مجموع مزارع مجهز به این سامانه ها در استان اصفهان به ۱۷۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سامانه‌های جدید آبیاری امسال در تمام شهرستان‌های استان اصفهان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: تامین اعتبار لازم با توجه به افزایش قیمت و گرانی تجهیزات مرتبط با این طرح مهم ترین چالس به شمار می‌رود.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: حدود نیمی از هزینه طرح‌های مرتبط با آبیاری جدید، صرف خرید لوله و اتصالات می‌شود و به طور کلی برای اجرا در هر هکتار بالغ بر ۸۰ میلیون تومان نیاز است.

عشاقی افزود: با توجه به شرایط آبی، خشکسالی و کمبود منابع آبی و به منظور بهره وری در مصرف آب و بهبود تولید محصولات کشاورزی، توسعه سامانه‌های آبیاری جدید از جمله موارد با اهمیت در این دیار به شمار می‌رود.

وی گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۷۵۰ میلیارد تومان در بازه زمانی سه ساله برای طرح‌های مهندسی آب و خاک و به ویژه آبیاری جدید در این استان مصوب شد و پس از تخصیص می‌توانیم بخش قابل توجهی از اراضی را زیر پوشش طرح قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار