کد خبر: ۱۱۰۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 12 April 2023

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان برای گسترش مبادلات تجاری و رشد تعاملات اقتصادی با کشور‌های همسایه تأکید کرد.استاندار گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان برای گسترش مبادلات تجاری و رشد تعاملات اقتصادی با کشور‌های همسایه تأکید کرد.استاندار گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان برای گسترش مبادلات تجاری و رشد تعاملات اقتصادی با کشور‌های همسایه تأکید کرد.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان روسیه در رشت با ابراز خرسندی از حضور مقامات دیپلماتیک کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه، با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر گسترش ارتباطات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی با همه کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه و منطقه افزود: به توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان شمالی کشورمان، اهتمام جدی داریم.

استاندار گیلان با اشاره به تکمیل خط آهن رشت – کاسپین برای برقراری کریدور شمال – جنوب، گفت: توسعه روابط در زمینه‌های کشاورزی، شیلاتی و صادراتی به کمک تجار و بازرگانان گیلانی، گامی مؤثر در زمینه رشد تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود.

 

وی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های ، مزایای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و تولیدی گیلان را برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار روسیه متعدد اعلام کرد و افزود : با آسیب شناسی موانع و تسهیل زیرساخت‌های گمرکی، بانکی و اداری می‌توان زمینه ارتقاء روز افزون مبادلات این استان با روسیه را فراهم کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان روسیه هم در این دیدار با قدردانی از نگاه استاندار گیلان به ضرورت گسترش روابط تجاری با کشور‌های همسایه شمالی، گفت: به دلیل سابقه طولانی ارتباط گیلان با روسیه، شرایط مطلوبی برای توسعه مناسبات بین این استان با شهر‌های مختلف این کشور وجود دارد.

داود میرزاخانی با اشاره به لزوم بسترسازی برای صدور انواع محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی گیلان به روسیه، افزود: حضور صنایع مختلف گیلان با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده در نمایشگاه‌های بزرگ روسیه برای معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های تولیدی و کشاورزی گیلان موثر است.

سرکنسول کشورمان در قازان روسیه گفت: توسعه تجارت و گردشگری از طریق دریای خزر و تبادل دانشجو در توسعه روابط گیلان و قازان روسیه بسیار مهم است.

قازان پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که هشتمین شهر پرجمعیت روسیه به شمار می‌رود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار