عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکلات ارزی بویژه تخصیص ارز و رفع تعهد ارزی، امروز به مهمترین دغدغه صادرکنندگان و واردکنندگان تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 11 April 2023

اصغر اخوان مقدم با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در سال "رشد تولید و مهار تورم" افزود: تحقق شعار سال و رشد تولید، مستلزم رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلف بویژه تامین نقدینگی و مواد اولیه داخلی و همچنین تسهیل واردات مواد اولیه و صادرات محصولات این واحدهاست.

وی که در نخستین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان سخن می‌گفت، اضافه کرد: حمایت از فعالان اقتصادی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تشکیل میزهای خدمت اتاق بازرگانی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری نشست‌های طرح و پیگیری مشکلات اعضا از مهمترین اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در این نشست از ارائه بسته حمایتی گمرک برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در هفته نخست فروردین جاری خبر داد.

رسول کوهستانی پزوه گفت: تشکیل جلسات ماهانه میز خدمت اداره کل گمرکات در اتاق بازرگانی به‌منظور بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی و بازرگانان از دیگر اقدامات حمایتی گمرک اصفهان در راستای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال "رشد تولید و مهار تورم" است.

وی رفع تعهد ارزی، مشکلات ثبت سفارش و عدم امکان ویرایش تعرفه و وزن، تخصیص و تامین ارز، مشکل تعیین ارزش کالاهای صادراتی با توجه به اختلاف نرخ ارز مورد عمل در گمرک و بازار آزاد، مشکل الزام به اخذ مجوز استاندارد برای ترانزیت داخلی از گمرکات مرزی به اصفهان، تعیین تعرفه در گمرکات اجرایی و کمبود تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری در انبارهای عمومی ایران مستقر در اصفهان را از مشکلات اصلی مطرح شده فعالان اقتصادی استان در نشست امروز اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار