نامه اعتراض آمیز نماینده کرج در مجلس
اعتراض به اشتباهات مسئولان از جمله مهمترین انتظاراتی است که مردم از وکلای خود در مجلس دارند. این در حالی است که بسیاری از مشکلاتی که در دولت گذشته مردم البرز و به ویژه شهرستان کرج را رنج می‌داد، هرگز از سوی مجمع نمایندگان استان البرز در خانه ملت مطرح نشد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵ 07 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 2 بخش مهم و عمده تقسیم می‌شود.
نخست تدوین قوانین مورد نیاز کشور و از آن مهم‌تر، نظارت بر حسن اجرای قانون 2 وظیفه مهم وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی است.
نمایندگان مردم در خانه ملت با رای مستقیم افراد دارای حق رای، انتخاب می‌شوند و همین امر مسئولیت نمایندگان را دوچندان می‌کند.
یکی از گلایه‌های مردم از نمایندگان مجلس در استان البرز این است که بیش از اندازه از دولت گذشته حمایت کرده و این حمایت‌ها بیشتر رنگ و لعاب جناحی داشت.
زمانی که حسن روحانی در انتخابات پیروز شد، یکی از خبرنگاران در مصاحبه مطبوعاتی عزیز اکبریان و محمد جواد کولیوند 2 نماینده کرج در مجلس به طعنه گفت: "امیدواریم حمایت شما از کاندیدای رقیب حسن روحانی، موجب واکنش دولت جدید و دردسر مردم البرز نشود."
اعتراض به عملکرد غلط و اشتباهات مسئولان دولت از جمله مهمترین انتظاراتی است که مردم از وکلای خود در مجلس دارند. این در حالی است که بسیاری از مشکلاتی که در دولت گذشته مردم البرز و به ویژه شهرستان کرج را رنج می‌داد، هرگز از سوی مجمع نمایندگان استان البرز در خانه ملت مطرح نشد.
اما با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، نقدهای نمایندگان به دولت هر روز بیشتر شده و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم، این رویکرد شدیدتر هم شده است.
از جمله آنکه عزیز اکبریان یکی از نمایندگان کرج در مجلس طی نامه‌ای به هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی، انتقادهایی را از زبان مردم مطرح کرده است.
پس از انتشار این نامه، برخی از مردم کرج در تماس با خبرنگاران تابناک به این نامه واکنش نشان داده و خواستار گفت‌وگوی تابناک با این نماینده مجلس شدند.
مردم معتقد بودند که اکبریان باید دلایل سکوت گذشته و فریاد امروز خود را بیان کند.
متن کامل نامه عزیز اکبریان به هیئت رئیسه مجلس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی این نماینده به شرح زیر است:
سمه تعالی
هیات رییسه محترم مجلس شورای اسلامی
هیات رییسه محترم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با احترام یقین دارم که شما هم باور دارید بیکاری بزرگترین معضل کشور می باشد و چشم انداز نگران کننده اشتغال در جهان زنگ خطری را برای خیلی از کشورها به صدا در آورده است و در کشور عزیزمان نیز کمتر خانواده ای وجود دارد که جوان بیکار نداشته باشد در حالیکه ما توان بالقوه حل معضل بیکاری را داریم به شرطی که سیاست گذاری و برنامه ریزی و مدیریت صحیح و مناسبی صورت پذیرد.
بی شک بر اساس نظر سنجی ها در حال حاضر بزرگترین مشکل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور، نرخ بالای بیکای بویژه در اقشار کم درامد و فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد که بیشتر از همه شما نمایندگان ملت با این معضل روبرو هستید.
متاسفانه بیکاری در کشور به سطح گسترده تری رسیده و اگر تدبیر نشود شرایط بازار کار برای جوانان سال به سال بدتر می شود و دولت محترم نیز در این خصوص فاقد هر برنامه عملی است و حمایت از تولید که زمینه اشتغال پایدار می باشد همچنان در بین دولتمردان به یک شعار توخالی تبدیل شده است و با ادامه این روند رونق اقتصادی و دورنمای اشتغال همچنان تیره و تار شده و به نقطه بحرانی خواهد رسید.
نرخ بالای بیکاری می تواند بحران های اجتماعی را در آینده رغم زده و تهدیدی بزرگ برای کشور باشد حتی اگر رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود ولی بدون اشتغال فراگیر باشد باز هم ریسک زیادی برای کشور خواهد بود.
با افزایش شمار بیکاران هزینه های تحمیلی به کشور در زمینه های بهداشت و درمان، امنیتی، سیاسی، اجتماعی، قضایی و سایر هزینه ها سال به سال بیشتر می گردد. و ضمناً تردید ندارم خیلی از خانواده ها حتی ترجیح می دهند یارانه نگیرند به شرطی که اشتغال برای فرزندانشان ایجاد شود.
متاسفانه در لایحه بودجه سال 1394 که از سوی دولت تقدیم مجلس شده ، بحث اشتغال و کارافرینی مظلوم واقع شده و مورد بی مهری قرار گرفته است و سهم تولید از یارانه نیز بسیار ناچیز بوده و آنهم از سوی دولت ها پرداخت نمی شود و با توجه به وضعیت کشور و رکود در ساخت و سازها، نبودن استخدام در دستگاه های اجرای کشور، لزوم توجه به حمایت از تولید و کارافرینان و ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری یافته و باید در اولویت اول دولت و مجلس قرار گیرد وگرنه در آینده نزدیک فارغ التحصیلان دکترا هم در معرض خطر بیکاری خواهند بود.
ضمناً بالا بودن نرخ سود بانکی و تخلفات گسترده در تسهیلات پرداختی بانک ها، یکی دیگر از معضلات اساسی کشور می باشد و به هیچ تولید کننده ای واقعی تحمل پرداخت بالای 30% سود مقرون به صرفه نبوده و زمینه ایجاد رقابت بین تولیدات داخلی و خارجی را از بین برده و نهایتاً منجر به شکست تولید کننده داخلی خواهد شود و لذا استدعا دارم هیئت رئیسه محترم مجلس و اعضای محترم کمیسیون تلفیق عنایت ویژه ای نسبت به حل معضلات فوق الذکر مبذول نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار