رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی از تیمار و رها سازی بره قوچ یک ساله در زیستگاه طبیعی خود خبر داد .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مازیار شریفی " افزود: بر اساس خبر دریافتی از طرف یک از گله داران منطقه فراهان، مبنی بر ورود بره قوچ یک ساله زخمی به گله گوسفندان، مامورین اجرایی محیط زیست با حضور در منطقه ، بره قوچ را به مرکز امداد حیات وحش واقع در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل کردند.
وی گفت : بره قوچ وحشی توسط دامپزشک  اداره کل از  نظر وضعیت سلامت مورد معاینه قرار گرفت و برای تیمار به قرنطینه منتقل شد و پس از تیمار ونگهداری و اطمینان از سلامت کامل از امکان بازگشت به طبیعت، در زیستگاه خود رهاسازی شد.
شریفی با اشاره باینکه در سال گذشته ، بیش از ۱۶۰ گونه جانوری، نیازمند تیمار و درمان، مورد پذیرش مرکز امداد حیات وحش استان، قرار گرفته است یادآور شد: رها سازی ها حیات وحش غالبا پس از ۴۸ ساعت از تحویل یا کشف وضبط صورت می گیرد تا از سلامت حیواناتی که کشف وضبط یا تحویل شده اند اطمینان حاصل شود و همچنین منطقه ای برای رهاسازی این گونه ها  انتخاب می شود که به لحاظ زیست محیطی و وجود زنجیره غذایی برای ادامه حیات این حیوانات دارای شرایط مساعد باشد. 
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی تاکید کرد : مردم فهیم و دوستداران محیط زیست   در صورت مواجهه با تخلف هایی زیست محیطی ازجمله  ، شکار و خرید و فروش حیات وحش و گونه های جانوری ... می توانند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا سریعا موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار