برای نخستین بار در کشور؛
برای نخستین بار در کشور طرح «زنگ قانون» در مدارس استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 21 April 2023

رییس کل دادگستری استان در نشست تخصصی قضات دادگستری با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با هدف آشنایی دانش آموزان استان با مسایل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن طرحی با عنوان «زنگ قانون» را برای اجرا در مدارس استان پیش بینی کرده است.
حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه این طرح به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با موافقت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در استان اجرایی خواهد شد، گفت: ما دارای مهمترین و مترقی‌ترین نظام تربیتی باشیم و در عین حال شاهد وجود گسل‌های اخلاقی و اجتماعی و روانی در جامعه باشیم، ولی نتوانسته ایم مدارس را آن گونه که باید مدیریت کنیم.

رییس دستگاه قضایی استان افزود: این دانش آموزان که آینده سازان مملکت هستند و قرار است در آینده فقیهی عالیقدر، پزشکی متبحر، کارگزاری خدوم، سرداری بزرگ و ده‌ها و صد‌ها الگو و اسطوره دیگری بشود که منشأ برکات و آثارش در جامعه است.
حجت الاسلام جعفری گفت: در جامعه افرادی این حرمت را نگاه نداشتند و دچار لغزش‌ها و انحرافات و آسیب‌هایی شدند، علت تامه این آسیب صرفاً خود فرد نبوده و خانواده و اجتماعی که کودک در آن زندگی می‌کند خواه ناخواه تأثیر خود را در شخصیت و سبک زندگی او می‌گذارد، همچنین عامل محیط و تلقین اثرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه اسلام به اقیانوس بیکران کرامت انسانی و فضایل اخلاقی متصل است افزود:، ولی دشمنان به ما تلقین می‌کنند عقب افتاده هستیم و آموزه‌های اسلامی منسوخ شده و باید از نظام آموزشی مدرن و اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ استفاده کرد که بسیار حرف بی اساس و سخیفی است.
رییس کل دادگستری استان افزود: همه تلاش و همت ما باید مصروف برنامه ریزی و کار پایه‌ای و شروع کار تربیتی در پایه‌های ابتدایی و پیش دبستانی و قبل از آن بر اساس همان مبانی غنی و مترقی اسلام عزیز باشد.
وی خطاب به مدیران و مربیان مدارس گفت: ارزش و اهمیت کار شما بسیار والا و بالاست و جامعه و فرزندان این جامعه را شما می‌سازید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :