نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس از هیچگونه حمایت و همکاری با حفاظت محیط زیست دریغ نخواهند کرد و با متخلفین در حوزه محیط زیست بصورت قطع برخوردی قاطع خواهیم داشت .
کد خبر: ۱۱۰۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 23 April 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، ولی الله بیاتی در آستانه فرا رسیدن هفته هوای پاک دردیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، ضمن بررسی مسایل و مشکلات محیط زیست این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت گفت: حمایت و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است
وی افزود: با توجه به طبیعت بکر و زیبای شهرستان  تفرش که در هیچ جای استان نمونه ندارد در راستای رونق گردشگری در حال تلاش هستیم که خوشبختانه اقدامات موثری در این زمینه در حال انجام و پیگیری است  و مخالف با سرمایه گذاری هستیم که دارای بار آلودگی در حوزه محیط زیست باشد .
یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این نشست با قدردانی از تعاملات ارزنده مجمع نمایندگان استان مرکزی  با محیط زیست ، گفت: شهرستان تفرش دارای فضای زیست محیطی منحصر به فردی می باشد و باید برای حفظ وضعیت موجود تلاش کرد و از بارگذاری و استقرار واحدهای آلاینده و معادن در زیستگاههای حساس و دارای پتانسیل آلایندگی جلوگیری شود و سرمایه گذاری در این جوزه به  سمت گردشگری و موضوعات مرتبط با آن هدایت شود.
وی در ادامه با اشاره پیگیری  برخی از موضوعات از طریق نمایندگان مجلس  در حوزه محیط زیست ازجمله  قانون حمایت از محیط بانان، تعلق گرفتن درصدی از عوارض آلایندگی و هزینه کردن آن از طریق محیط زیست،کمک به افزایش اعتبارات سازمان محیط زیست با توجه به وسعت ماموریت ها و کمک نیرو، و سایل نقلیه و تجهیزات و.... ابراز امیدواری کرد وافزود:امید می رود از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوان زمینه همکاری های مشترک در راستای حل مشکلات زیست محیطی استان برای دستیابی به توسعه پایدار همگام با محیط زیست را فراهم کرد .

رعایت ضوابط زیست محیطی در دستورکار صنایع قرار گیرد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: اشتغالزایی یکی از اولویت ها مهم در سطح در کشور است، اما رعایت ضوابط زیست محیطی هم باید در دستورکار صنایع قرار گیرد.

یوسف یوسفی همچنین در جریان بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان تفرش در هفته گرامیداشت زمین پاک افزود: توجه به نحوه استقرار واحدها صنعتی ، ضرورت مدیریت پسماند و پساب در واحد های صنعتی، ایجاد فضای سبز، نصب فیلتراسیون و خود اظهاری از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گیرد.
یوسفی با اشاره به وضعیت آلودگی های زیست محیطی در سطح کشور ، گفت: صندوق ملی محیط زیست با رویکرد کمک به تقلیل آلاینده های زیست محیطی، ضمن حمایت از صنعت ، نسبت به ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی به منظور رفع آلایندگی آمادگی لازم را دارد و صنایع میتوانند در صورت تمایل از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه بر شعار امسال هفته زمین پاک با عنوان " سرمایه گذاری در زمین ، توسعه بازیافت و بهره وری سبز " اشاره کرد و افزود: بهره وری سبز در صنعت، تنها به تغییر تکنولوژی و فناوری تاکید ندارد بلکه تمرکز استفاده کارا و بهینه از مواد اولیه، انرژی ، کاهش تولید ضایعات و تلاش در راستای کاهش آلودگی و اثرات مخرب زیست محیطی نیزباید مد نظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار