آسمانِ اصفهان از ساعات بعدازظهر و اوایل امشب شاهد ناپایداری‌ها، افزایش ابر، تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعدوبرق است.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 26 April 2023

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی و شکل‌گیری جریانات همرفتی تا پایان هفته جاری، گفت: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز و تا اواخر روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت با رگبار باران، گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه همراه است.
مینا معتمدی افزود: بر این اساس ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر، گاهی وقوع تندباد لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز به ویژه در شهرستان‌های واقع در نیمه شمالی و شرقی و همچنین فردا در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: فعالیت این سامانه فردا در مناطق فریدون‌شهر، خوانسار، میمه، کاشان، آران‌وبیدگل، بویین‌ومیاندشت، اردستان و نطنز و روز چهارشنبه در شهرستان‌های کاشان، نطنز، اردستان، نائین، انارک، بادرود، چوپانان و مهاباد و در پنجشنبه نیز در مناطق نائین، ورزنه، چوپانان، انارک، خوروبیابانک، فرودگاه، اردستان و مهاباد پیش‌بینی شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات سامانه بارشی است.
معتمدی احتیاط در سفر‌های برون شهری، اجتناب از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین شدت وزش باد در ۲۴ ساعت اخیر از شهرستان مهاباد با ۸۵ کیلومتر بر ساعت ثبت و گزارش شده است افزود: در این مدت سرعت وزش باد در اصفهان ۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بعضی مناطق استان اصفهان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
معتمدی افزود: خوروبیابانک با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار