مدیر عامل آب و فاضلاب شیراز گفت: این فاضلاب که حامل پساب‌ها خانگی، صنعتی، بیمارستانی و سطح شهر هستند، گفت: حدود ۱۰ سال است که سودجویان با استفاده از این فاضلاب هزار هکتار از زمین‌های خود که شامل گندم، جو، ذرت و ارزن است را آبیاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 01 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر عامل آب و فاضلاب شیراز گفت: ۶۰ درصد از فاضلاب شیراز در تصفیه خانه شماره یک این شهر تصفیه می‌شود، اما مابقی بدلیل نبود ظرفیت به سمت دریاچه مهار لو رها می‌شود.

بهروزی با بیان اینکه مهار همه فاضلاب‌ها با ایجاد تصفیه خانه فاضلاب جدید در کنار تصفیه خانه موجود امکان پذیراست، افزود: این موضوع نیاز به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که تا کنون محقق نشده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس هم گفت: فاضلاب رها شده به سمت دریاچه مهار لو به دست برخی سودجویان با تغییر مسیر به سمت زمین‌های کشاورزی هدایت می‌شوند.

مشفقیان ادامه داد: این فاضلاب که حامل پساب‌ها خانگی، صنعتی، بیمارستانی و سطح شهر هستند، گفت: حدود ۱۰ سال است که سودجویان با استفاده از این فاضلاب هزار هکتار از زمین‌های خود که شامل گندم، جو، ذرت و ارزن است را آبیاری می‌کنند.

وی افزود: قرار است در مدت کمتر از سه ماه علاوه بر امحاء محصولات کشت شده، مسیر دسترسی به فاضلاب به صورت دائم قطع شود.

برچسب ها: کشاورزی ، آبیاری ، فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار