مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: پنج مخاطره طبیعی در استان ایلام وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 02 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید بیگلریان در جلسه مدیریت دانش و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بیان داشت: ۵ مخاطره طبیعی در استان ایلام وجود دارد که باعث خسارات زیادی به زیر ساخت‌های داخل شهر وارد می‌نماید.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار داشت: مدیریت بحران استان قبل از وقوع بارندگی و دیگر هشدارهای هواشناسی با اطلاع رسانی به موقع در سطح استان از هرگونه خسارت جانی برای شهروندان جلوگیری به عمل آید.

وی به ۵ مخاطره طبیعی در استان اشاره کرد و بیان کرد: از جمله این مخاطرات سیل است که در زمان بارندگی به دلیل وجود سه سیل بند در سطح شهر باعث خسارت می‌شود و ۲ هزار میلیارد تومان نیاز به اعتبار جهت تعمیر سیل بندها نیاز است.

بیگلریان عنوان کرد: دومین مخاطره ریزگردها هستند، به واسطه این پدیده زندگی مردم را بخصوص ساکنان مناطق مرزی را به مخاطره انداخته و نیاز به برنامه ریزی و پیگیری‌های فراملی و بین‌المللی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به زلزله در طول سال‌های گذشته و ایجاد خسارات به منازل مسکونی و خشکسالی‌های پی درپی، آتش سوزی را به عنوان پنجمین مخاطره در استان عنوان کرد و دلیل اصلی آن پوشش گیاهی زیاد دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استان در این نشست خواستار پرداخت به موقع خسارات و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از سیل و خشکسالی‌های سال‌های گذشته شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار