کد خبر: ۱۱۰۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 02 May 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران ، نشست تخصصی واکاوی واقعه طبس از منظر نظامی(پدافند هوایی) با حضور امیر سرتیپ دکتر علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی جمهوری اسلامی در روز یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شده است.
 در ابتدای این نشست که با دو هدف تبیین واقعه حمله نظامی آمریکا در طبس و اهمیت نیروی پدافند در مواجهه با مسایل مشابه در کشور و ذکر توانمندی‌های بومی به‌دست‌آمده در طول انقلاب اسلامی، و هم‌چنین آشنایی با توانمندی‌های علمی و فناوری دانشگاه مازندران و گشودن راهی برای برقراری ارتباطات صنعتی و تحقیقاتی بین دو سازمان برگزار گردید، دکتر سعید میرزانژاد مسوول کانون بسیج دانشگاه مازندران و دکتر حمیدرضا منیری عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی مطالبی در خصوص ریشه‌یابی و ناگفته‌های حادثه طبس بیان کردند.

در ادامه، امیر الهامی ضمن توضیح و واکاوی جزییات حادثه طبس و نحوه شکست عملیات پنجه عقاب که توسط نیروی دلتای نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا برنامه‌ریزی شده بود، به بیان پیشرفت‌های صنعت پدافند کشور در طول جنگ تحمیلی و تا هم اکنون پرداختند.

در ادامه این نشست و در راستای آشنایی فرماندهان و کارشناسان نیروی پدافند با توان‌مندی‌های دانشگاه‌های استان در حوزه‌های وابسته به پدافند، تعدادی از اعضای هیات دانشگاه مازندران و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان به بیان دست‌آوردهای علمی خود پرداختند.

هم‌چنین مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با محوریت پژوهشکده شهید ستاری تنظیم گردد که براساس آن، تحقیقات مشترک و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و … با حمایت نیروی پدافند کشور تصویب و اجرا گردد.

در بخش انتهایی و پس از اتمام نشست تخصصی، هیات همراه امیر الهامی از نیروی پدافند کشور با همراهی مهندس همتی رییس پژوهشکده شهید ستاری و دکتر میرزانژاد مسوول کانون بسیج دانشگاه مازندران از برخی واحدها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه از جمله مرکز پایش حسگر فیبر نوری پژوهشکده شهید ستاری و هسته پژوهشی لیزر و فوتونیک، سامانه ایکاد وابسته به شرکت دانش بنیان پرتو اپتیک ایرانیان، آزمایشگاه پایش سلامت دانشکده تربیت بدنی و آزمایشگاه تحقیقاتی فیزیک پلاسمای دانشکده علوم پایه بازدید کرده و در جریان فعالیت‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری فعال در آن‌ها قرار گرفتند.

یادآور می‌شود: در این نشست دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه، حجت‎الاسلام موسی مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، برخی از معاونان دانشگاه، تعدادی از اساتید و کارمندان دانشگاه و تعدادی از نیروهای تخصصی واحد پدافند شهرستان بابلسر نیز حضور داشتند 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار