معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: ۱۷ هزار و ۸۳۶ نفر از بانوان ورزشکار این استان هم اکنون بیمه ورزشی هستند و این موضوع به معنای فعالیت حرفه‌ای آنان در حوزه ورزش است.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 04 May 2023

به گزارش تابناک قم، سیده لیلا عنبری روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به ورزش‌های پرطرفدار در بین بانوان قم در سال گذشته اظهار داشت: بانوان قمی به ترتیب بیشترین حضور را در رشته های همگانی، ژیمناستیک، تکواندو ،بدنسازی و کاراته دارند.

وی در ادامه تعداد بانوان ورزشکار استان قم که سال ۱۴۰۱ به اردوهای تیم ملی دعوت شدند را ۳۷ نفر عنوان کرد.

عنبری همچنین با اشاره به میزان عنوان‌های ملی و بین‌المللی بانوان قم در سال گذشته گفت: ورزشکاران این استان در مسابقات ملی یک طلا،‌چهار نقره و ۱۳ برنز را کسب کردند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم در ادامه به حضور ۶ بازیکن هندبال زنان قم در تیم‌های ملی رده های سنی بزرگسالان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی سال گذشته همراه با تیم ملی هندبال کشورمان درمسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کردند

وی ادامه داد: نسترن گودزری فراهانی و زهرا فتوتی نیز سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا هندبال نوجوانان به مدال طلا دست یافتند و در مسابقات جهانی نیز حضور پیدا کردند.

عنبری گفت: هانیه قراگوزلو نیز دیگر بانوی هندبالیست قمی بود که در مسابقات جهانی هندبال نوجوانان شرکت کرد.

وی ابراز داشت: انتخاب فاطمه محقق به عنوان مربی تیم ملی تنیس روی میز نونهالان و زهرا احمدی نیا به عنوان مربی تیم ملی هندبال جوانان در مسابقات جهانی اسلوونی از موفقیت‌های سال ۱۴۰۱ ورزشکاران بانوی قمی است.

عنبری افزود: مهسا آراسته نیز سال گذشته به عنوان مربی تیم ملی والیبال در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی ترکیه و مسابقات بین المللی تایلند شرکت کرد.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم افزود: تیم بسکتبال بانوان این استان نیز سال ۱۴۰۱ در مسابقات لیگ دسته دوم بانوان کشور به عنوان قهرمانی دست یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار